Dołącz do czytelników
Brak wyników

Conti.eContact do aut hybrydowych z klasyfikacją A/A

Artykuł | 3 marca 2015 |
74
Conti.eContact do aut elektrycznych i hybrydowych, to pierwszy produkt Continental, który został zaklasyfikowany do kategorii „A” na unijnej etykiecie opon. Opona zyskała uznanie ze względu na przyczepność na mokrej nawierzchni oraz niskie opory toczenia.

Conti.eContact do aut elektrycznych i hybrydowych, to pierwszy produkt Continental, który został zaklasyfikowany do kategorii „A” na unijnej etykiecie opon. Opona zyskała uznanie ze względu na przyczepność na mokrej nawierzchni oraz niskie opory toczenia.

Opona Conti.eContact została opracowana w 2011 roku z myślą o pojazdach elektrycznych. Od 2015 roku jej udoskonalona wersja może być montowana również w modelach hybrydowych. Przeznaczona do stosowania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych Conti.eContact ma na ścianie bocznej umieszczone logo „BlueEco”. Nowa opona jest dostępna w sześciu rozmiarach dla felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana w takich modelach jak Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h, Porsche Cayenne 

S Hybrid, a także w innych samochodach osobowych i SUV-ach z napędem hybrydowym. Małoseryjna produkcja nowej Conti.eContact odbywa się we francuskim zakładzie Continental w Sarreguemines.

 Opona przyszłości

Dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom i procesom technologicznym, nowa Conti.eContact jest pierwszym produktem Continental z klasyfikacją „A” na unijnej etykiecie opon. W mieszance krzemionkowej opony zastosowano nowo opracowany związek Green Chili. Dzięki niemu, tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów jest niższe niż w tradycyjnych mieszankach gumowych. Pozwoliło to na obniżenie oporów toczenia, przy jednoczesnym utrzymaniu należytych właściwości jezdnych i odpowiedniej skuteczności hamowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo, podwójne lamele w blokach bieżnika nowej Conti.eContact umożliwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach. Warstwa wody znajdująca się przed czołem opony ulega rozproszeniu, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania.

 Conti.eContact to nie tylko lepsza mieszanka oraz nowy typ bieżnika, ale także ściana boczna udoskonalona w Technologii AeroFlex. Aerodynamiczny kształt ściany bocznej i jej elastyczna, a przy tym lekka konstrukcja, pozwoliły ograniczyć opory powietrza i toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom podczas jazdy traci się mniej energii niż wówczas, gdy wykorzystywane są opony konwencjonalne. Dodatkowo poprawiono poziom efektywności paliwowej opony.

 ContiSilent

 Kiedy pojazdy hybrydowe przełączają się na napęd elektryczny – stają się niemal bezszelestne. W związku z tym, że hałas opon nie jest wówczas tłumiony przez inne źródła dźwięku, na przykład przez tradycyjny silnik, to jest on jeszcze bardziej odczuwalny. Dlatego nową Conti.eContact opracowywano z myślą o zapewnieniu minimalnego poziomu hałasu wewnątrz pojazdu. Komfort ten został osiągnięty dzięki technologii ContiSilent. Cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas jej toczenia się po nawierzchni, a na podwozie przekazywane są mniejsze drgania.

 Lepsze niż...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy