Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content na wagę złota

Artykuł | 29 maja 2015 |
65
Warszawa, 29.05.2015
Warszawa, 29.05.2015
Content na wagę złota
Jakie treści w social mediach są najbardziej wartościowe z punktu widzenia konsumenta? Co powinno przyświecać markom podczas próby dostosowania stylu komunikacji oraz rodzaju udostępnianych treści do swoich odbiorców? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z contentem odnajdziemy w raporcie Wave 8 przygotowanym przez dom mediowy UM (Universal McCann).
Social media dziś
Na przestrzeni ostatniej dekady sposób komunikacji między ludźmi uległ zmianie. Social media stały się wszechobecne i ich rola urosła do rangi drugiej najpopularniejszej formy wymiany myśli i doświadczeń. Tegoroczne badanie Wave 8 pokazuje wyraźny trend w komunikacji, świadczący o dojrzewaniu polskich internautów, określany jako one2few zamiast one2many. Liczba regularnie utrzymywanych kontaktów za pomocą mediów społecznościowych nie odbiega obecnie znacząco od liczby kontaktów, które mamy w świecie rzeczywistym. Zgodnie z wynikami badania Wave 8, w Polsce social media często utożsamiane są z Facebookiem, z którego najczęściej korzysta 62,2% ankietowanych. Drugim wymienianym serwisem jest You Tube wymieniany przez 39% badanych, choć tu widać wyraźny spadek w stosunku do poprzedniej fali badania. Może to być efektem agresywnych działań Facebooka w obszarze video. Powoli wzrasta siła mniejszych platform takich jak: Instagram (3,8%), Pinterest (1,7%), Snapchat (2,2%). Na świecie częstotliwość z ich korzystania jest 2-3 większa, co może świadczyć o wysokim potencjale wzrostu w najbliższym czasie.
Wykres 1: Jak często korzystasz z poniższych serwisów? [uwzględniono wyłącznie odpowiedzi „raz dziennie i częściej”]
Jak budować komunikację z konsumentami?
Współczesne mechanizmy komunikacji międzyludzkiej znalazły swoje zastosowanie w wymianie treści pomiędzy markami i konsumentami za pośrednictwem social media. Postrzeganie marek przez pryzmat prowadzonej przez nie komunikacji w tych kanałach potrafi bowiem w znaczący sposób przyczynić się do poprawy lub pogorszenia ich wizerunku w świecie rzeczywistym.
Marka, która komunikuje się z konsumentami, powinna rozumieć potrzeby swoich odbiorców. Jest to kluczowe, aby
stworzyć atrakcyjną platformę komunikacyjną, która będzie podstawę do stworzenia m.in. skutecznej strategii content
marketingowej. Ta może być realizowana praktycznie we wszystkich kanałach komunikacji, z wykorzystaniem
odpowiednich touchpointów i momentów, sercem jej jednak są dziś social media, będące w zasięgu ręki dzięki
masowej smartfonizacji.
Komunikacja z fanami poprzez kanały społecznościowe powinna odbywać się na zasadzie partnerstwa, przyjacielskiej
wymiany myśli i doświadczeń, w oparciu o zasady netykiety oraz kultury językowej. Sposób zaangażowania
emocjonalnego fanów i postrzegania marek w social media przekłada się na ich lojalność oraz wzmocnienie lub
osłabienie generalnego wizerunku.
Social media daje markom szanse na prowadzenie interaktywnego dialogu z konsumentami. Z roku na rok marki coraz
lepiej rozumieją, że aktywność w social media nie polega na nachalnej promocji czy sprzedaży, lecz na długofalowym
budowaniu relacji i zaangażowania z użytkownikami właśnie z wykorzystaniem contentu.
Content, który cenią Internauci
Wyniki Wave 8 pokazują, że użytkownicy social mediów są emocjonalnie związani z treściami, k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy