Content marketing można rozumieć jako narzędzie samo w sobie. Do tego dochodzi profesjonalne oprogramowanie w formie aplikacji, wtyczek czy innych specjalistycznych programów. Nie da się ukryć, że tego typu narzędzia znacznie ułatwiają pracę, a w niektórych przypadkach są wręcz niezbędne.
W tym artykule poznasz kilka wskazówek, jak poradzić sobie bez specjalistycznych narzędzi w różnych działaniach content marketingowych, oraz sytuacje, w których ta umiejętność może Ci się przydać.
POLECAMY
Po co mi ta wiedza?
Praca content marketera w dużej mierze opiera się na dostępnych narzędziach. Korzystamy z nich na każdym etapie realizacji strategii – od analiz rynku i konkurencji, przez research fraz kluczowych, badanie trendów i tworzenie treści, po jej promocję i monitorowanie wyników.
Skoro narzędzia ułatwiają i przyspieszają pracę, to kiedy i po co działać bez nich?
- Potrzebujesz coś jednorazowo sprawdzić na własny użytek (nie pracujesz jako profesjonalista w agencji lub innej firmie).
- Chcesz zweryfikować narzędzie – programy to nie ludzie, ale również bywają omylne lub czasem podpowiadają nam nie do końca to, czego szukamy (dlatego warto je sprawdzać!).
- Skończyła Ci się subskrypcja płatnego narzędzia lub...