Content marketing bez specjalistycznych narzędzi – czy to możliwe?

Temat numeru

Internet tonie w artykułach przedstawiających narzędzia niezbędne do pracy content marketera, ale nikt nie pisze o tym, jak obyć się bez ich pomocy. Czy to w ogóle możliwe? Jakie działania można przeprowadzić bez ulubionych tooli?

Content marketing można rozumieć jako narzędzie samo w sobie. Do tego dochodzi profesjonalne oprogramowanie w formie aplikacji, wtyczek czy innych specjalistycznych programów. Nie da się ukryć, że tego typu narzędzia znacznie ułatwiają pracę, a w niektórych przypadkach są wręcz niezbędne. 
W tym artykule poznasz kilka wskazówek, jak poradzić sobie bez specjalistycznych narzędzi w różnych działaniach content marketingowych, oraz sytuacje, w których ta umiejętność może Ci się przydać. 

POLECAMY

Po co mi ta wiedza?

Praca content marketera w dużej mierze opiera się na dostępnych narzędziach. Korzystamy z nich na każdym etapie realizacji strategii – od analiz rynku i konkurencji, przez research fraz kluczowych, badanie trendów i tworzenie treści, po jej promocję i monitorowanie wyników. 
Skoro narzędzia ułatwiają i przyspieszają pracę, to kiedy i po co działać bez nich?

  • Potrzebujesz coś jednorazowo sprawdzić na własny użytek (nie pracujesz jako profesjonalista w agencji lub innej firmie).
  • Chcesz zweryfikować narzędzie – programy to nie ludzie, ale również bywają omylne lub czasem podpowiadają nam nie do końca to, czego szukamy (dlatego warto je sprawdzać!).
  • Skończyła Ci się subskrypcja płatnego narzędzia lub...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy