Dołącz do czytelników
Brak wyników

Co trzecia firma w Polsce bez strony WWW

Artykuł | 10 listopada 2016 |
206
Zaledwie 65% firm w Polsce posiada własną stronę WWW. To znacznie mniej niż w Niemczech czy w Czechach i mniej niż wynosi unijna średnia. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy są koszty. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę dhosting.pl, aż połowa przedsiębiorstw przepłaca za utrzymanie strony WWW przynajmniej o 30%.

Zaledwie 65% firm w Polsce posiada własną stronę WWW. To znacznie mniej niż w Niemczech czy w Czechach i mniej niż wynosi unijna średnia. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy są koszty. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę dhosting.pl, aż połowa przedsiębiorstw przepłaca za utrzymanie strony WWW przynajmniej o 30%.

POLECAMY

Od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem „internetyzacji” firm żadnego postępu. Tak samo jak 5 lat temu, tak i dziś własnej strony WWW nie posiada co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce. Polska ma taki sam wynik jak Turcja i nieco lepsze niż Grecja i Węgry. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis posiada 95% firm, w Danii 92% a w Niemczech 87%. Z danych Eurostatu wynika, że Polskę w statystykach wyprzedzają także nasi południowi sąsiedzi – Czechy i Słowacy, gdzie własną stronę posiada 83% firm – czy Litwini (77%). Skąd tak duże różnice? Jednym z powodów są obawy o koszty. To, że są one uzasadnione, potwierdza analiza jaką przeprowadziła firma dhosting.pl na 500 firmowych stronach.

Hosting drogi jak irański kawior

- Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych.  Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie - tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl. Z analizy firmy wynika, że nie brakuje przedsiębiorstw, które przepłacają za technologie nawet dziesiątki tysięcy złotych. To przede wszystkim sklepy internetowe, ale nie tylko.

Z czego to wynika? Wbrew pozorom jest to dość łatwe do wytłumaczenia – klienci na ogół nie dysponują technologiczną wiedzą, co wykorzystują dostawcy usług hostingowych - albo zawyżają ceny, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami.

– Problem polega na tym, że klienci kupujący hosting najczęściej po prostu nie wiedzą, jakich zasobów ich strona internetowa będzie realnie potrzebować. Z tego powodu wybierają oni często usługi ponadwymiarowe, bądź te z niewielkimi limitami, które powodują wyłączenie strony w momencie zwiększenia ruchu. A wcale nie są to rzadkie przypadki. Wystarczy, że popularny portal napisze o naszej firmie, a nasza strona odnotuje rekordową licz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy