Dołącz do czytelników
Brak wyników

Chęć niesienia pomocy dzieciom najczęstszym motywem łożenia na cele dobroczynne

Artykuł | 13 stycznia 2015 |
70
·         2/3 respondentów z Polski, ponad 3/4 badanych na Słowacji i w Bułgarii, oraz 70% Czechów najchętniej pomaga potrzebującym dzieciom.

·         2/3 respondentów z Polski, ponad 3/4 badanych na Słowacji i w Bułgarii, oraz 70% Czechów najchętniej pomaga potrzebującym dzieciom.

·                 Na drugim miejscu stawiamy pomoc osobom starszym - co ósmy badany Polak pomoc kieruje do tej grupy potrzebujących.

Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym Polacy najaktywniej angażują się w działania charytatywne. O ile nasi południowi sąsiedzi najchętniej otwierają portfele w okresie bożonarodzeniowym, w Polsce okres ten wydłuża się ze względu na doroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który organizowany jest zawsze na początku roku.

- Badanie przeprowadzone dla Profi Credit przez Ipsos wyraźnie pokazuje, że Polacy odznaczają się na tle sąsiadów bardzo dużą wrażliwością społeczną. Nie tylko plasujemy się w czołówce najchętniej pomagających narodów, ale także wyróżnia nas sposób, w jaki wspieramy potrzebujących. Wolimy przekazywać konkretne dobra materialne niż gotówkę – mówi Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu, Profi Credit.

Badanie dotyczące dobroczynności zostało przeprowadzone w październiku 2014 roku. Wzięło w nim udział po 4100 respondentów z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Bułgarii w wieku od 18 do 70 lat. Badani odpowiadali na pytania dotyczące tego, w jaki sposób łożą na cele dobroczynne, jakiej grupie potrzebujących najchętniej pomagają oraz ile pieniędzy przeznaczają na rzecz inicjatyw charytatywnych.

Prezenty, cegiełki, przelewy

Polacy najczęściej kupują dla potrzebujących konkretne produkty (39%), rzadziej decydują się na datki pieniężne, czym wyróżniamy się na tle innych narodów z tej części Europy. Bułgarzy (46%) i Słowacy (42%) zwykle wysyłają tzw. “cegiełki” SMS-owe. Czesi natomiast wybierają przelewy bankowe na rzecz konkretnych organizacji – w ten sposób pomaga aż 1/3 tamtejszych darczyńców.

Najbardziej hojni Bułgarzy i Czesi

Pomimo tego, że Czesi stanowią najmniej zaangażowane charytatywnie społeczeństwo, wraz z Bułgarami, są oni na...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy