Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

24 stycznia 2018

Chatbot Wrocławia – pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej

207
Turyści i mieszkańcy miasta pytają online o aktualne imprezy organizowane we Wrocławiu, ciekawe trasy turystyczne, restauracje i hotele, repertuary kin oraz teatrów, a także transport między najważniejszymi punktami miasta. Kto odpowiada? Chatbot - pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który krótko i trafnie informuje zainteresowanych o turystycznych możliwościach stolicy Dolnego Śląska.

Chatbot pracuje na fanpage’u Visitwroclaw.eu, stronie dedykowanej turystom odwiedzającym Wrocław, od przełomu września i października minionego roku. - mówi Mariusz Pełechaty, Head of Product w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota. Powstawał przez kilka miesięcy. Do listopada przechodził testy, by dostosować pojawiające się w nim treści do potrzeb użytkowników. - dodaje Pełechaty.

POLECAMY

Dziś chatbot Wrocławia jest na bieżąco z atrakcjami i informacjami, którymi akurat żyje miasto. Odpowiada naturalnie na zadawane pytania. Nie sprzedaje, a stanowi wartościowe źródło informacji.

Poza tym ciągle trwa jego ewaluacja. Bo dzięki niemu urzędnicy otrzymują szereg informacji pozwalających ulepszać powstałe rozwiązanie. Nie dotyczy to tylko nowych słów w zasobie narzędzia, ale stale poszerzającej się ofercie turystycznej Wrocławia.

Jak działa wrocławski bot turystyczny?

Wystarczy kliknąć w przycisk “wyślij wiadomość” na fanpage’u Visit Wrocław, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowiada i odsyła do interesujących treści. Użytkownik na początku drogi określa temat, który go interesuje i przegląda wprowadzenia do artykułów. Jeśli coś szczególnie go zainteresuje – przechodzi na stronę www., na której znajdzie więcej informacji. - Tworząc chatbota pamiętaliśmy, że użytkownicy nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, które pomogą im rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe. Stąd, aby poprawić wrażenia turystów i mieszkańców miasta, upewniliśmy się, że odpowiedzi, które daje im bot, są natychmiastowe, trafne i zwięzłe. - zaznacza Pełechaty.

Strzał w dziesiątkę

Dzięki chatbotowi udało się zautomatyzować sporą część pracy wykonywanej przez Biuro Promocji. Urzędnicy odpowiadają jedynie na takie pytania turystów, 

z którymi bot nie jest w stanie sobie poradzić. A to pozwala zaoszczędzić im czas
i stanowi dla nich wygodną formę pozyskiwania informacji. Obecnie tą drogą komunikuje się z miastem od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz. - W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji. - mówi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. - Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować - dodaje Bartoszewska-Kman.

Analiza pytań użytkowników daje także wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i szerzej, jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Informacje pozwalają z jednej strony profilować ofertę turystyczną, z drugiej zaś selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych miasta....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy