Dołącz do czytelników
Brak wyników

Certyfikaty, których nie można kupić - nagrody za etykę w programie"Przedsiębiorstwo Fair Play" 2016

Artykuł | 28 czerwca 2016 |
177
Trwa XIX edycja najstarszego programu, w którym nagradzane są firmy za całokształt prowadzenia działalności gospodarczej. Laureaci programu zdobędą Certyfikat Jakości Biznesu, który stanowi mocny argument dodający prestiżu i wiarygodności firmie. Na liście laureatów tytułu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest już blisko 3000 firm!

Trwa XIX edycja najstarszego programu, w którym nagradzane są firmy za całokształt prowadzenia działalności gospodarczej. Laureaci programu zdobędą Certyfikat Jakości Biznesu, który stanowi mocny argument dodający prestiżu i wiarygodności firmie. Na liście laureatów tytułu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest już blisko 3000 firm!

POLECAMY

Idea i cel

Główną ideą i celem programu jest zainteresowanie polskich przedsiębiorców szeroko pojętą kulturą i etyką biznesu oraz skłonienie ich do aktywnych działań na rzecz promocji i codziennego stosowania zasady fair play zarówno w środowisku biznesowym, jak również w relacjach z innymi interesariuszami firmy, jakimi są jej pracownicy, klienci, kontrahenci, czy też władza i społeczność lokalna, na terenie której funkcjonuje firma oraz w środowisku naturalnym.

Jak widać „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest programem, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu i stylu prowadzenia przedsiębiorstwa wpływających na budowanie właściwych, zdrowych i przynoszących wymierne korzyści relacji ze wszystkimi interesariuszami firmy.

Zasady

Do programu mogą przystąpić wszystkie przedsiębiorstwa, które:

posiadają siedzibę w Polsce; prowadziły działalność gospodarczą co najmniej przez cały rok poprzedzający edycję; złożą w biurze programu, w określonym dla danej edycji terminie deklarację udziału; zdecydują się wypełnić Ankietę prezentację, podając w niej prawdziwe i rzetelne informacje obejmujące zagadnienia podlegające weryfikacji w programie; a także wyrażą zgodę na przeprowadzenie w siedzibie firmy audytu weryfikacyjnego. 

Należy podkreślić, że każda firma biorąca udział w programie poddawana jest dwuetapowej i wieloaspektowej weryfikacji. W pierwszym etapie - uczestnicy wypełniają wspomnianą już ankietę dotyczącą szeroko pojętej działalności przedsiębiorstwa. Ankiety oceniane są  przez Komisje Regionalne. Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do II etapu.

W drugim etapie u wszystkich jego uczestników odbywa się audyt, którego celem jest lepsze poznanie firmy, jej kierownictwa i pracowników, a także sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie ze stanem faktycznym. Bardzo istotnym elementem weryfikacji jest również badanie przeprowadzane wśród losowo wybranych klientów i kontrahentów firm biorących udział w II etapie. Na końcową ocenę firmy w programie, a tym samym na rekomendację przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, składają się oceny przyznane przez: audytora, klientów i kontrahentów. Jednak ostateczną decyzję dotyczącą przyznania firmie tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” podejmuje Kapituła programu, w skład której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy