Dołącz do czytelników
Brak wyników

Carat prognozuje dalsze wzrosty wydatków na reklamę

Artykuł | 24 marca 2015 |
62
Globalna sieć domów mediowych Carat publikuje dziś pierwsze prognozy dotyczące globalnego rynku reklamowego w 2016 roku, a także nowe prognozy na rok 2015 oraz konkretne dane liczbowe z 2014 roku. Raport wskazuje, że mimo trudności gospodarczych wszystkie rynki alokują środki reklamowe w segment reklamy internetowej. 
Globalna sieć domów mediowych Carat publikuje dziś pierwsze prognozy dotyczące globalnego rynku reklamowego w 2016 roku, a także nowe prognozy na rok 2015 oraz konkretne dane liczbowe z 2014 roku. Raport wskazuje, że mimo trudności gospodarczych wszystkie rynki alokują środki reklamowe w segment reklamy internetowej. 
 
W oparciu o analizę danych z 59 rynków w regionie Ameryki Północnej i Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz w krajach EMEA Carat przewiduje, że wydatki na reklamę internetową w 2015 roku sięgną 17,1 mld USD (wzrost o 15,7%), a tym samym wcześniejsza prognoza z września 2014 roku dla tego segmentu zostaje skorygowana w górę. Dzięki gwałtownej dynamice wzrostu globalnych nakładów na reklamę mobilną (o 50%) i wideo online (21,1%) spodziewanej w 2015 roku inwestycje w reklamę internetową po raz pierwszy wyniosą w 2016 roku ponad jedną czwartą wydatków reklamowych ogółem, a ich udział w rynku sięgnie 25,9%. 
 
 
Według prognoz Carat wydatki na reklamę we wszystkich mediach w 2015 roku wzrosną o 23,8 mld USD i osiągną poziom 540 mld USD, co oznacza wzrost o 4,6% względem poprzedniego roku. Optymizm na rynkach utrzyma się również w 2016 roku. Prognozy Carat przewidują wzrost rynku reklamy na świecie na poziomie 5,0% w stosunku do poprzedniego roku. 
 
W 2014 roku wszystkie regiony odnotowały wzrost – dla Europy Zachodniej wyniósł on 2,3%, dla Ameryki Północnej 4,5%, dla Azji i Pacyfiku 5,2%, a dla Ameryki Łacińskiej aż 11,4%. Pozytywne nastroje na rynkach regionalnych utrzymają się w 2015 roku – przewidywany jest wzrost na wszystkich kluczowych rynkach z wyjątkiem Rosji, która boryka się z trudnościami na rynku reklamowym i przewidywaną recesją. Wyniki w Europie Zachodniej rosną już przez drugi rok z rzędu, poprawiając się dzięki silnej pozycji Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Wzrost po sześciu latach spadków odnotują również Grecja, Irlandia i Portugalia. Tendencje wzrostowe utrzymają się w Ameryce Północnej (4,5% w 2015 roku i 4,6% w 2016 roku), a wydatki na p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy