„Każdy powinien mieć możliwość mieszkania w komfortowych warunkach” – taka myśl przyświecała twórcom konceptu BoKlok, którzy 20 lat temu podjęli decyzję o budowaniu domów na każdą kieszeń. BoKlok, ale i takie projekty, jak schronisko dla młodych bezdomnych Y2Y Harvard Square, czy chociażby ekologiczne budynki, mają być odpowiedzią na współczesne problemy społeczne i środowiskowe.
POLECAMY
Pierwsze proste, skandynawskie domy w przystępnych cenach zostały stworzone przez kolektyw Skanska-IKEA w 1997 r. Wszystkie powstały w zgodzie z jednakowymi wytycznymi – duże, panoramiczne okna, naturalne materiały i podwyższony sufit, a także komfortowe rozplanowanie pomieszczeń. Koncept szybko zyskał na popularności, a produkcja domów o takich samych parametrach pozwoliła na znaczne obniżenie ceny. BoKlok sprzedawano początkowo tylko w Szwecji. Dziś są dostępne także w innych krajach Europy. Do końca 2015 roku sprzedano na świecie w sumie 5 tys. BoKlok.
Na rzecz środowiska i sąsiadów
Szwedzki styl budowy domów i mieszkań w praktyce oznacza wydajne i ostrożne korzystanie z zasobów naturalnych oraz branie pod uwagę potrzeb otoczenia. Coraz chętniej wykorzystywany jest tzw. placemaking. To tworzenie przyjaznych przestrzeni miejskich, których inicjatorami i użytkownikami są mieszkańcy. Przykładem jest akcja sadzenia drzew na Bielanach w Warszawie, która rozpoczęła się w 2015 r. Mieszkańcy sadzili rośliny wspólnie z władzami dzielnicy i przedstawicielami spółki mieszkaniowej Skanska, która buduje w okolicy Osiedle Mickiewicza.
- Bielany stają się jedną z najbardziej rodzinnych dzielnic w Warszawie. Kilka parków, Stawy Kellera, Lasek Bielański, a teraz także dodatkowa roślinność oraz nowy Park Trampolin – to wszystko skłania do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu z najbliższymi i podejmowania wspólnych działań placemakingowych – zauważa Bartosz Kalinowski, Dyrektor zarządzający Skanska Residential Development Poland.
Tworzenie tętniących życiem i otwartych dla lokalnej społeczności przestrzeni miejskich jest także elementem realizacji projektów komercyjnych....
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!