Dołącz do czytelników
Brak wyników

Branża modowa. Jak kupujemy w sieci?

Artykuł | 12 marca 2014 |
77
Polacy wydają w sklepach internetowych z odzieżą, obuwiem i akcesoriami średnio 250 złotych podczas jednej transakcji, jednak dwie trzecie odwiedzin kończy się porzuceniem koszyka zakupów – wynika z pierwszej analizy porównawczej polskiego rynku e-commerce na przykładzie branży modowej, którą przeprowadziła firma Gemius.

Polacy wydają w sklepach internetowych z odzieżą, obuwiem i akcesoriami średnio 250 złotych podczas jednej transakcji, jednak dwie trzecie odwiedzin kończy się porzuceniem koszyka zakupów – wynika z pierwszej analizy porównawczej polskiego rynku e-commerce na przykładzie branży modowej, którą przeprowadziła firma Gemius.

Badania pokazały, że średnia wartość zamówienia w sklepach z branży modowej wynosi 254 zł, zaś średnia cena oferowanych produktów to 146 zł. Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, zdecydowana większość opuszcza e-sklep nie kończąc transakcji (67 proc.), a co trzeci internauta kupuje wybrany towar (33 proc.).

Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, uwagę zwraca wysoki odsetek porzuceń koszyka. – Może to świadczyć o niepewności internauty co do prawa zwrotu towaru, jaka towarzyszy e-klientom. Tylko niektóre serwisy jasno komunikują prawa konsumenta w tym zakresie, a jeszcze rzadziej wydłużany jest standardowy czas zwrotu. Może to być spowodowane również kosztem dostawy, który często zaskakuje klienta na etapie koszyka i finalizacji transakcji, albo ograniczonym zaufaniem do sklepu, wynikającym z braku opinii klientów, certyfikatów czy ograniczonej ilości form płatności – uważa ekspert.

Z badań wynika również, że średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi niespełna siedem minut (6 min. 56 s.). W ramach jednej wizyty e-klient dokonuje średnio 7 odsłon. Z kolei wskaźnik porzuceń, który pokazuje ile procent klientów opuszcza stronę generując tylko jedną odsłonę, czyli wchodzi na nią i z niej wychodzi, wynosi 39 proc.

– Stosunkowo niski wskaźnik porzuceń strony wskazuje na dominację dużych, rozpoznawalnych marek, na których strony wchodzimy bezpośrednio lub wpisując ich nazwę w wyszukiwarce – twierdzi Mateusz Gordon. – Większość z odwiedzających e-sklepy to klienci po...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy