Dołącz do czytelników
Brak wyników

Biznesowe podsumowanie roku Grupy Webasto

Artykuł | 3 września 2015 |
120
Warszawa – 3 września 2015 – Webasto, międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, w minionym roku obrotowym odnotował bardzo wysoki poziom sprzedaży, obrotów i skonsolidowanego wyniku finansowego. Sprzedaż wzrosła o 8% osiągając wartość 2,5 mld euro (2013*: 2,3 mld euro). Obroty generowane były przez trzy główne obszary działalności Webasto, których udziały w kształtowaniu zysków pozostały praktycznie niezmienione w stosunku do roku ubiegłego. Szyberdachy, dachy przesuwne i panoramiczne stanowiły 68% wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort, czyli systemy ogrzewania i klimatyzacji stanowił 20%, a dachy składane do kabrioletów 12 %.

Warszawa – 3 września 2015 – Webasto, międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, w minionym roku obrotowym odnotował bardzo wysoki poziom sprzedaży, obrotów i skonsolidowanego wyniku finansowego. Sprzedaż wzrosła o 8% osiągając wartość 2,5 mld euro (2013*: 2,3 mld euro). Obroty generowane były przez trzy główne obszary działalności Webasto, których udziały w kształtowaniu zysków pozostały praktycznie niezmienione w stosunku do roku ubiegłego. Szyberdachy, dachy przesuwne i panoramiczne stanowiły 68% wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort, czyli systemy ogrzewania i klimatyzacji stanowił 20%, a dachy składane do kabrioletów 12 %.

Co więcej, dobre wyniki firmy odzwierciedlają także zyski Grupy Webasto, które w 2014 roku wyniosły 136 milionów euro (2013*: 124 miliony euro), co oznacza 10% wzrost i wskaźnik rentowności sprzedaży na poziomie 5,5%.

„Ubiegły rok obrotowy okazał się zadowalający dla Webasto. Od lat notujemy stały wzrost sprzedaży oraz zysku operacyjnego EBIT. Rozwój napędzał przede wszystkim dwucyfrowy wzrost w obszarze dachów przesuwnych i panoramicznych. Po trzech latach obszar zajmujący się produkcją składanych dachów ponownie zanotował wzrost. Osiągnęliśmy nasz cel, jakim było przywrócenie rentowności tego obszaru, nawet przy niskich wartościach jednostkowych.” - oznajmił dr Holger Engelmann, Prezes Zarządu Webasto SE podczas corocznej konferencji prasowej w Monachium.

Rozwój ten potwierdza badanie przeprowadzonym przez brytyjską agencję badań rynku IHS, która przewiduje 35% wzrost wolumenu produkcji do 2020 roku. Dlatego też Webasto, jako lider rynku spodziewa się dalszego umiarkowanego wzrostu do roku 2017.

Początkowo, z powodu załamania w Rosji, sprzedaż w dziale Termo osiągnęła jedynie zeszłoroczny poziom. Wskaźnik inwestycji wyniósł 5,1%, po wyjątkowym 6,4% wzroście (147 milionów euro) w roku 2013. Tym samym powrócił do poziomu z lat wcześniejszych.

W roku 2013 Grupa zainwestowała 45 milionów euro wyłącznie na cele poszerzenia centrum badań tworzyw sztucznych w Schierling. W roku 2014, 125 milionów euro przeznaczono na urządzenia techniczne potrzebne do nowych projektów. Wydatki na badania i rozwój pozostały praktycznie na tym samym poziomie, wynosząc 187 milionów euro w porównaniu do 189 milionów euro w roku 2013. W roku 2014 ponownie wzrosła też liczba pracowników zatrudnionych przez Grupę Webasto. Pod koniec grudnia dla lidera rynku w sektorze systemów dachowych i ogrzewania postojowego pracowało prawie 10 400 osób. W rezultacie rodzina Webasto powiększyła się o 600 nowych pracowników w stosunku do roku ubiegłego. Nowi członkowie załogi zatrudnieni zostali przede wszystkim w Europe i Chinach, gdzie w zeszłym roku otworzono dwa nowe zakłady produkcyjne w Wuhan i Shenyang. Dobre wyniki firmy utrzymywały się nadal w pierwszym kwartale 2015 roku. Wartość sprzedaży wrosła o 22% w stosunku do pierwszego kwartału 2014 roku, podczas gdy stopa zwrotu EBIT wyniosła w tym okresie 5,3%.

Patrząc na rok 2015 ogółem, dr Engelmann dostrzega ogromny potencjał do dalszej poprawy wyników: „W ciągu roku oczekuję dwucyfrowego wzrostu wysokości sprzedaży i zysku. Obecne korzyści zawdzięczamy konsekwentnej optymalizacji naszych procesów w ostatnich latach. Wielkość zamówień Webasto Group wynosi obecnie 9,8 miliardów euro, co przewyższa o około 1 miliard wartość z roku ubiegłego”.

Droga do sukcesu poprzez nowe technologie

W największym zakładzie Webasto, produkującym dachy przesuwne i panoramiczne, coraz większą rolę odgrywają lekkie dachy wytworzone z innowacyjnych materiałów. W związku z tym rośnie popyt na wyprodukowane przez Webasto cienkie i jednocześnie lżejsze bezpieczne szyby ProTec. Inną godną uwagi innowacją technologiczną jest pierwszy poliwęglanowy dach pochłaniający podczerwień, pozwalający na redukcję nagrzewania się wnętrza pojazdu. Dach ten stosowany jest obecnie w trzeciej generacji samochodu Smart Fortwo. Ponadto, w centrum badań tworzyw sztucznych w Schierling uruchomiono nową linię produkcyjną dla najmłodszego członka rodziny Webasto - Paper Honey Comb (PHC), na której wytwarzane są elementy dachowe do samochodu Jeep Renegade.

Tendencja w produkcji coraz większych systemów dachowych nadal się utrzymuje. Pełny zakres technologii oferowanych przez Webasto dla różnych typów dachu można znaleźć w koncepcie Multi Optional Roof. Również w tym przypadku pierwsze warianty instalowane są w samochodach seryjnych. Potencjał wzrostowy w obszarze grzewczym (Thermo) zapewniają grzałki wysokonapięciowe do pojazdów hybrydowych i elektrycznych, które będą montowane w seriach pojazdów Volvo (XC90) i Chrysler (Town & Country) produkowanych w tym roku. Dodatkowym bodźcem są systemy chłodzenia ładunków dla lekkich pojazdów użytkowych...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy