Dołącz do czytelników
Brak wyników

Big Data: Think Big CEE Congress - Tytuł Człowieka Roku 2015 dla Piotra Prajsnara

Artykuł | 26 kwietnia 2016 |
171
Prestiżowy Big Data CEE Congress już za nami. Tytuł i statuetka „Człowieka Roku 2015” trafiły w ręce Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu. W ciągu kilku lat firma pod kierownictwem Piotra Prajsnara z małego startupa przekształciła się w największą hurtownię danych w tej części Europy. Teraz Cloud Technologies planuje również dostarczać dane na rynki zagraniczne.

Prestiżowy Big Data CEE Congress już za nami. Tytuł i statuetka „Człowieka Roku 2015” trafiły w ręce Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu. W ciągu kilku lat firma pod kierownictwem Piotra Prajsnara z małego startupa przekształciła się w największą hurtownię danych w tej części Europy. Teraz Cloud Technologies planuje również dostarczać dane na rynki zagraniczne.

POLECAMY

Tegoroczna, IV już edycja Big Data: Think Big CEE Congress, skupiała się wokół biznesowego potencjału wielkich zbiorów danych oraz sposobów na ich monetyzację. Ponad 700 uczestników oraz prelegentów konferencji poszukiwało odpowiedzi na pytania: Jak pozyskać dane? Gdzie najlepiej je kupić? W jaki sposób optymalnie przeanalizować Big Data? W jaki sposób wnioski wyciągnięte z analizy danych skutecznie wdrożyć i wykorzystać do budowania przewagi kompetencyjnej?

– Ten tytuł to dla mnie duże wyróżnienie i jednocześnie zobowiązanie do intensyfikacji wysiłku w obszarze Big Data marketingu w Polsce, który wspólnie z Cloud Technologies podjęliśmy już ponad 5 lat temu. Wówczas jeszcze niewiele polskich firm zdawało sobie sprawę z benefitów, jakie niesie ze sobą wykorzystanie analityki danych w przedsiębiorstwie czy reklamie internetowej. Dzisiaj globalny rynek Big Data przeżywa właśnie prawdziwy boom i rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Zapotrzebowanie na dane, a także na wykwalifikowanych analityków, jeszcze nigdy przedtem nie było tak wyraźnie odczuwalne jak obecnie, również w Polsce. Dane to dziś najbardziej poszukiwany surowiec, zaś badacz danych to najbardziej poszukiwany zawód świata – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, który został również nominowany w kategorii “SUKCES” do nagrody Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta.

– Dane stały się już nową biznesową walutą i to właśnie one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy na rynku. Nie bez powodu do dzisiejszej gospodarki dodaje się przymiotnik „cyfrowa”. Wartość wszystkich anonimowych danych, zgromadzonych o internautach z obszaru całej Unii Europejskiej, w 2020 roku ma zbliżyć się do okrągłego biliona euro. Finansowo zatem Big Data Europejczyków będzie równoważna blisko 8 proc. PKB, generowanemu przez wszystkie państwa Wspólnoty – dodaje Piotr Prajsnar.

Do sukcesu Piotra Prajsnara przyczynił się fakt, że w Internecie trwa właśnie eksplozja danych, których gromadzeniem, analizą i monetyzacją zajmuje się jego spółka. Z roku na rok przyrost danych w Sieci sięga ponad 40 proc. Już teraz Internet liczy ponad 8 Zettabajtów danych, a do końca roku ma przekroczyć próg 10 ZB. IDC szacuje, że w 2018 roku przepływ danych zewnętrznych w przedsiębiorstwach wzrośnie aż pięciokrotnie w porównaniu ze stanem obecnym, zaś liderzy cyfrowej transformacji co najmniej 500-krotnie zwiększą ilość danych wychodzących. Wyzwaniem stanie się zatem przetworzenie i monetyzacja Big Data. Dlatego już teraz sektor biznesowy poszukuje zewnętrznych hurtowni Big Data, z których usług (danych) zamierza korzystać. Obecnie już ponad 30 proc. dużych przedsiębiorstw sięga po dane gromadzone przez zewnętrzne hurtownie Big Data. Jedną z takich hurtowni jest właśnie spółka Piotra Prajsnara.

– Wiemy, jak skutecznie monetyzować dane. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego oraz inteligentnym algorytmom stworzyliśmy platformę, która sama gromadzi, przetwarza i segmentuje dane o internautach, a następnie pozwala je spieniężać firmom i marketerom. Nasz silnik behawioralny behavioralengine.com to obecnie jedno z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy