Dołącz do czytelników
Brak wyników

Big Data po rosyjsku - Cloud Technologies, największy dostawca danych w regionie CEE, rozpoczyna działalność w Rosji

Artykuł | 23 maja 2016 |
186
Cloud Technologies, jeden z liderów Big Data marketingu w Europie, rozpoczyna właśnie działalność na rynku rosyjskim. Warszawska firma będzie zaopatrywała w dane domy mediowe oraz agencje marketingowe działające na rosyjskim rynku, a także wspierała tamtejsze firmy w monetyzacji danych oraz rozbudowywaniu rozwiązań BI (data enrichment). Cloud Technologies to twórca największej w Europie Środkowo-Wschodniej hurtowni danych o użytkownikach Sieci, pozwalającej optymalizować procesy biznesowe oraz reklamę online. Spółka jest także twórcą technologii UnBlock, pozwalającej wydawcom na odblokowywanie i wyświetlanie reklam w przeglądarkach, w których zainstalowane zostało oprogramowanie blokujące reklamy (adblockery).

Cloud Technologies, jeden z liderów Big Data marketingu w Europie, rozpoczyna właśnie działalność na rynku rosyjskim. Warszawska firma będzie zaopatrywała w dane domy mediowe oraz agencje marketingowe działające na rosyjskim rynku, a także wspierała tamtejsze firmy w monetyzacji danych oraz rozbudowywaniu rozwiązań BI (data enrichment). Cloud Technologies to twórca największej w Europie Środkowo-Wschodniej hurtowni danych o użytkownikach Sieci, pozwalającej optymalizować procesy biznesowe oraz reklamę online. Spółka jest także twórcą technologii UnBlock, pozwalającej wydawcom na odblokowywanie i wyświetlanie reklam w przeglądarkach, w których zainstalowane zostało oprogramowanie blokujące reklamy (adblockery).

POLECAMY

Dla Cloud Technologies wejście na rynek rosyjski stanowi realizację jednego z filarów globalnej strategii spółki, zakładającej skonstruowanie największej platformy i hurtowni danych na Starym Kontynencie. Za działania firmy na rynku rosyjskim odpowiadał będzie Paweł Mazurek, który od kilkunastu lat zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem działalności firm na terytorium CEE (Central-East Europe), ze szczególnym uwzględnieniem Rosji. Paweł Mazurek skutecznie wprowadził na rosyjski rynek kilka spółek. Wcześniej pracował  między innymi dla takich firm jak Gemius czy RTB House. 

– Rosyjski rynek nie jest jeszcze w takim stopniu nasycony analityką danych, jak rynki Zachodnie. Wykorzystanie Big Data przez tutejsze przedsiębiorstwa i branżę marketingową znajduje się obecnie w początkowej fazie rozwoju. Według badań przeprowadzonych przez Frost & Sullivan na dużych i średnich przedsiębiorstwach w Rosji, ledwie 12 proc. z nich wykorzystuje dane w swojej działalności, z czego 39 proc. tylko na poziomie elementarnym. Kluczowy jest jednak fakt, że ponad połowa rosyjskich firm nie wykorzystuje potencjału danych w ogóle. Te liczby stanowią wyraźny sygnał, że na rosyjskim rynku istnieje nisza na technologie związane z przetwarzaniem i analityką Big Data. Dlatego będziemy zaopatrywać w dane rosyjskie domy mediowe i agencje marketingowe, lecz nasze ambicje są większe. Chcemy także pomagać rosyjskim firmom w monetyzacji danych i pokazywać czarno na białym, z jakimi profitami wiąże się wykorzystanie wielkich zbiorów danych w biznesie – tłumaczy Paweł Mazurek, Business Development Director CIS w Cloud Technologies.

Jak wskazują ekspertyzy rynkowe, w najbliższych latach Rosję czeka boom na Big Data. IDC estymuje, że rynek danych będzie tu rosnąć rok do roku o 25 proc., a tempo wzrostu ma utrzymać się do 2018 roku. Coraz więcej firm działających na terenie Rosji zamierza również wykorzystywać dane o użytkownikach Sieci do optymalizacji swoich procesów biznesowych (np. CRM enrichment) oraz wyświetlania bardziej osobistych reklam online, wykorzystujących wiedzę o zainteresowaniach osoby po drugiej stronie internetowego kabla. Cloud Technologies zamierza wykorzystać ten potencjał, pomagając w monetyzacji danych oraz prowadzeniu efektywnej reklamy online, dopasowanej do konkretnego internauty. Spółce ma w tym pomóc autorska platforma DMP (Data Management Platform), służąca zarządzaniu danymi i ich monetyzacji.

– Monitorowaniem zachowań rosyjskich internautów zajmie się nasza nowa, inteligentna platforma DMP, wykorzystująca maszynowe uczenie oraz analizę danych użytkowników w czasie rzeczywistym. Jej zadaniem będzie gromadzenie i przetwarzanie anonimowych informacji, cyfrowych śladów, dotyczących zachowań i preferencji rosyjskich internautów, które pozostawiają oni po sobie w Sieci. Nasza platforma uczy się zachowań rosyjskich internautów i wie: kiedy, jakiemu użytkownikowi i jaką reklamę powinno się wyświetlić. Wie to dzięki naszym danym. Rosyjskie firmy będą mogły zgłaszać się po takie dane bezpośrednio do nas lub za pośrednictwem domów mediowych. Z kolei domy mediowe i wydawcy będą mogły uzyskać dostęp do naszej platformy oraz „wyklikać” kampanię w ciągu kilkunastu sekund, zaznaczając konkretne grupy użytkowników, posegregowane według ustalonych przez atrybutów, którym będą chciały wyświetlić reklamę. Prawdopodobnie jesteśmy pierwszym podmiotem na rosyjskim rynku, który dostarcza platformę Big Data w modelu usługowym, czyli Big Data as-a-service – dodaje Paweł Mazurek, Business Development Director CIS w Cloud Technologies.

Pojawienie się na polskiej spółki rosyjskim rynku stanowi wyraźny dowód na to, że przetwarzanie i segmentacja danych stanowią przykład technologii transgranicznej. Zapotrzebowanie na dane zgłasza dziś zresztą wiele firm, które zdają sobie sprawę, że wykorzystanie zasobów cyfrowych jest często czynniki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy