Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bariery komunikacyjne i kulturowe hamują gospodarkę światową

Artykuł | 29 kwietnia 2015 |
71
Bariery komunikacyjne i kulturowe mają ogromny wpływ na prowadzenie działalności przez firmy, które poszukują nowych rynków w innych regionach świata, co potwierdza raport przygotowany przez The Economist – Competing across borders (Konkurencyjność na rynkach zagranicznych).

Bariery komunikacyjne i kulturowe mają ogromny wpływ na prowadzenie działalności przez firmy, które poszukują nowych rynków w innych regionach świata, co potwierdza raport przygotowany przez The Economist – Competing across borders (Konkurencyjność na rynkach zagranicznych).

Chęć zdobycia nowych klientów sprawia, że firmy funkcjonujące w krajach z rozwiniętą gospodarką coraz częściej obracają się w stronę rozwijających się rynków zagranicznych. Wynika to z faktu, że bazując jedynie na rodzimych rynkach, przedsiębiorstwom grozi stagnacja albo nawet spadek dochodów. Raport Competing across borders, to międzynarodowe badanie, które przedstawia przed jakimi wyzwaniami te firmy stają. Badanie ukazuje znaczenie barier komunikacyjnych i kulturowych oraz ich wpływ na sukces bądź porażkę przedsiębiorstw.

Raport przygotowany został na zlecenie firmy organizującej wyjazdy językowe – EF Education First, w oparciu o odpowiedzi 572 szefów firm z różnych zakątków świata, z których wszyscy obecni są na rynku światowym lub planują się na nim wkrótce pojawić.

W dzisiejszych czasach łatwiej prowadzić działalność poza granicami kraju. Z badania można wywnioskować, że w światowym biznesie nie ma znaczenia, czy pochodzimy z Polski, z krajów Ameryki Łacińskiej, czy z jeszcze innego regionu, ponieważ rozwój technologii i telekomunikacji sprawia, że „świat staje się coraz mniejszy”.

Poniższe zestawienie przedstawia, które czynniki według respondentów najczęściej decydują o ewentualnym sukcesie prowadzenia światowego biznesu:

·         46% - Jakość współpracy z lokalnymi partnerami;

·         46% - Swoboda w komunikacji z zagranicznymi klientami/partnerami;

·         32% - Techniczne umiejętności lokalnych pracowników;

·         29% - Kulturowe podobieństwo;

·         16% - Umiejętności interpersonalne lokalnych pracowników;

·         6%   - Inne.

Natomiast respondenci zapytani o wpływ aspektów komunikacyjnych i kulturowych na sukces lub porażkę firmy na rynku światowym, mieli odmienne zdania. Jednak zdecydowana większość z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy