Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bądź widoczny lokalnie. Nowa usługa home.pl oparta o technologię Google.

Artykuł | 17 grudnia 2015 |
208
Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google. Dlatego home.pl stworzył nową usługę dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Nazywa się Reklama Na Start.

Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google. Dlatego home.pl stworzył nową usługę dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Nazywa się Reklama Na Start.

POLECAMY

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.

Zwyczaje klientów

Kiedy najczęściej szukamy informacji lokalnych? Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj robią to w swoim domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Trochę inaczej wyglądają zwyczaje użytkowników smartfonów. Tutaj co prawda także najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).

Jakie jeszcze ciekawe informacje możemy znaleźć w badaniu firmy Google? Otóż okazuje się, że po przeprowadzeniu wyszukiwania lokalnego klienci działają szybko. Aż 50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google.

Co z kolei skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).

Lepsza reklama lokalna

- Przedsiębiorcy odczuwają coraz większą konkurencję, w związku z tym poszukują nowych dróg pozyskiwania klientów. To przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie na produkty reklamy online – mówi Alicja Racka z home.pl. – Skoro ich klienci tak często korzystają z wyszukiwania lokalnego, postanowiliśmy zaproponować firmom produkt, który wysoko pozycjonuje ich lokal lub sklep na liście w takim właśnie momencie.

Nowa usługa nazywa się Reklama Na Start. Jest przeznaczona dla wszystkich małych i średni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy