Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

23 listopada 2017

Badanie RODO: 37% organizacji nie ma pewności, czy musi dostosować się do przepisów

188
Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, informuje, że WatchGuard przedstawił wyniki badań dotyczące przygotowania firm do ustawy RODO.

37% organizacji globalnych nie ma pewności, czy musi dostosować się do RODO

POLECAMY

Wyniki nowych badań rzucają światło na ogólnoświatową dezorientację i nieprzygotowanie w obliczu zbliżającego się ostatecznego terminu realizacji RODO.WatchGuard Technologies, lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego, ogłosił wyniki globalnego badania, które bada, jak dobrze organizacje rozumieją ogólne rozporządzenie o ochronie danych w Europie i ich gotowość do szybkiego zbliżania się do ostatecznego terminu wdrożenia nowych zasad. Ustalenia wskazują na powszechne zamieszanie związane z kryteriami zgodności z RODO i ogólny brak przygotowania. Ankieta bada opinie ponad 1600 organizacji na całym świecie i została przeprowadzona przez niezależną firmę badawczą, Vanson Bourne.

Niepewność i zamieszanie

W ustalonym na 25 maja 2018 roku terminie ostatecznym dla wdrożenia zasad RODO, wiele organizacji jest źle przygotowanych z powodu niepewności co do kryteriów zgodności. Zdumiewające jest, że 37% respondentów po prostu nie wie, czy ich organizacja musi przestrzegać RODO, podczas gdy ponad jedna czwarta (28%) uważa, że ​​ich organizacja nie musi w ogóle ich przestrzegać.

Zgodnie z kryteriami RODO każda firma przechowująca lub przetwarzająca dane osobowe obywateli UE musi wykazać zgodność. Spośród respondentów, którzy nie wierzą, że prawo ma zastosowanie do ich organizacji, jeden na siedmiu (14%) zbiera dane osobowe od obywateli UE, a 28% respondentów, którzy nie byli pewni zgodności z RODO, również zbiera tego typu informacje. Nie tylko istnieje ogólny brak wiedzy na temat RODO, ale wyniki badania podkreślają również, że firmy błędnie interpretują, które rodzaje danych stanowią wskazanie do przestrzegania przepisów.

"Kiedy zacznie się egzekwowanie nowych przepisów, firmy na całym świecie będą odczuwać jego wpływ. Niestety, dane pokazują, że niepokojąca liczba organizacji wciąż nie jest świadoma konieczności zgodności z RODO, pozostając na tym etapie trzy kroki do tyłu"- powiedział CoreyNachreiner, dyrektor ds. Technologii w WatchGuard. "W samych Stanach Zjednoczonych tylko 16% organizacji uważa, że ​​będą musiały zastosować się do nich. W związku z wrażliwymi danymi klientów i karami związanymi z niezgodnością, każda firma mająca dostęp do danych od obywateli europejskich musi upewnić się, że naprawdę rozumie RODO i jego konsekwencje. "

Gotowość - lub jej brak

Podczas gdy wiele organizacji już od jakiegoś czasu jest świadomych RODO, tylko 10% respondentów uważa, że ​​ich firma jest obecnie całkowicie gotowa na jego rozpoczęcie. Innym przykładem braku jasności i komunikacji wokół RODO, jest to, że 44% respondentów stwierdziło, że tak naprawdę nie wie, czy ich organizacja zbliża się ze swoją zgodnością do RODO.

Spośród osób, które raportowały, że ich organizacja musi przestrzegać RODO (35% ogółu respondentów), 86% uwa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy