Potencjalni nabywcy ubezpieczeń są zainteresowani przede wszystkim ubezpieczeniami OC i kalkulatorami OC. Agenci ubezpieczeniowi intensywnie starają się sprzedawać swoje produkty poprzez media społecznościowe. Mimo to firmy ubezpieczeniowe nie pomagają im aktywnie w tej działalności, stawiając raczej na pozyskanie nowych agentów, niż na dołączanie do dyskusji – wynika z najnowszego badania IRCenter.
POLECAMY
Punktem wyjścia analizy były dwa modele sprzedaży ubezpieczeń w mediach społecznościowych:
agenci ubezpieczeniowi wchodzą w interakcje z internautami w wielu różnych miejscach w internecie i zapraszają ich na swoje profile na Facebooku; firmy ubezpieczeniowe – poprzez SEO/SEM, Facebooka i sieci afiliacyjne – skłaniają potencjalnych klientów do odwiedzenia ich stron WWW lub po prostu pozyskują nowe kontakty do potencjalnych klientów. Jednocześnie nie są bardzo aktywnym podmiotem w dyskusjach w mediach społecznościowych..Analiza wykazała, że działania agentów w mediach społecznościowych nie są wspierane przez firmy.
Dyskusje agentów są zdominowane prze dwa tematy: proaktywną sprzedaż (39%) oraz wymiany zdań odnośnie wynagrodzenia i prowizji (54%). Wzajemna świadomość dotycząca uwarunkowań prawnych zawodu agenta okazała się tematem nieobecnym – agenci prawie w ogóle nie rozmawiają ze sobą na temat sytuacji swojego zawodu (m.in. deregulacji z 2014 roku i zmian systemu prowizyjnego z 2015 roku).
Tymczasem w internecie szuka się ubezpieczeń – jak dotąd przede wszystkim komunikacyjnych. Najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów hasła to ubezpieczenia OC i kalkulatory OC (każde po 18100 wyszukań miesięcznie); hasło ubezpieczenie zdrowotne jest wyszukiwane 14 800 razy miesięcznie, a hasło ubezpieczenie na życie – 9 900 razy.
Co ciekawe, agenci raczej nie narzekają na swoje wynagrodzenie (tylko 18% wypowiedzi to narzekanie na finanse). Oczywiście, chcieliby mieć s...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!