Automatyzacja w praktyce – które platformy i rozwiązania typu SaaS zapewnią Ci komfort komunikacji o dowolnej porze?

Temat numeru

Nowe technologie mogą znacząco usprawnić procesy biznesowe, a nawet stworzyć możliwości rozwoju w tempie lub skali, które wcześniej nie były osiągalne. Pod jednym warunkiem – jeśli nie będą jedynie chwytliwymi hasłami czy tagami mającymi udowodnić, jak bardzo jesteśmy „na bieżąco” z każdą nowinką technologiczną, ale zostaną rzeczywiście wdrożone i efektywnie wykorzystane w organizacji. W jaki sposób podejść do automatyzacji komunikacji, by nie była tylko atrakcyjnie brzmiącym elementem strategii, ale przede wszystkim przyniosła wymierne korzyści w postaci większej liczby klientów, wyższej satysfakcji klientów z kontaktu z marką czy też oszczędności czasu?

Właściwa odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od kilku czynników, m.in. od branży, wielkości firmy, skali działania, pojemności budżetu oraz naszych obecnych celów biznesowych. Aby w pewien sposób uporządkować cały światek automatyzacji, dostępne na rynku rozwiązania podzieliłem na trzy grupy: 

POLECAMY

  1. rozwiązania klasy marketing automation, 
  2. aplikacje integrujące dane z różnych źródeł,
  3. aplikacje automatyzujące konwersacje (czatboty). 

Przed podjęciem decyzji warto przyjrzeć się bliżej każdej z tych grup i świadomie wybrać rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w naszej firmie.

Grupa A
Rozwiązania klasy marketing automation

Platformy do automatyzacji procesów marketingowych, które najczęściej dostępne są w modelu SaaS, oferują zestaw narzędzi pozwalających na zarządzanie komunikacją w różnych kanałach (e-mail, SMS, WebPush, MobilePush, dynamiczne dostosowanie treści stron internetowych) i jej personalizację oraz zautomatyzowanie powtarzalnych zadań. Możliwości rozwiązań klasy marketing automation często wykraczają poza automatyzację związaną stricte z działaniami marketingowymi i dzięki dodatkowym narzędziom, takim jak np. CRM, system ticketingowy czy możliwość konfiguracji call center, mogą z powodzeniem zwiększyć wydajność pracy zespołów sprzedażowych i wsparcia klienta.
Poniżej znajdziesz listę polecanych platform marketing automation wraz z opisem i przydatnymi informacjami.

1. ActiveCampaign
 

Rys. 1. Strona główna ActiveCampaign. Źródło: www.activecampaign.com


ActiveCampaign oferuje narzędzia z następujących kategorii: automatyzacja procesów marketingowych, sprzedaż i CRM oraz komunikacja (e-mail marketing, SMS, WebPush, czat, moduł dedykowany Facebook Custom Audiences). Dodatkowo w droższych planach możesz korzystać z rozwiązań bazujących na machine learningu. Obecnie firma oferuje dwa moduły: Predictive Sending, który indywidualnie wybiera najlepszy czas do wysłania kampanii na bazie zachowań i zwyczajów pojedynczego użytkownika, a także Win Probability bazujący na rankingu zachowań, które mogą zwiększać lub zmniejszać prawdopodobieństwo konwersji. Narzędzie to świetnie sprawdzi się, jeżeli jesteś blogerem lub agencją reklamową. Dostawca twierdzi również, jego rozwiązanie z powodzeniem można wdrożyć w sklepach internetowych i aplikacjach typu SaaS.

Cennik:

  • Plan Lite – od 9 $ miesięcznie (przy 500 kontaktach),
  • Plan Plus – od 49 $ miesięcznie (przy 1000 kontaktów),
  • Plan Professional – od 129 $ miesięcznie (przy 2500 kontaktów),
  • Plan Enterprise – od 229 $ miesięcznie (przy 2500 kontaktów).

ActiveCampaign wymaga płatności za cały rok z góry. Ceny rosną wraz ze wzrostem liczby kontaktów. 

Strona internetowa: www.activecampaign.com

2...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy