Właściwa odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od kilku czynników, m.in. od branży, wielkości firmy, skali działania, pojemności budżetu oraz naszych obecnych celów biznesowych. Aby w pewien sposób uporządkować cały światek automatyzacji, dostępne na rynku rozwiązania podzieliłem na trzy grupy:
POLECAMY
- rozwiązania klasy marketing automation,
- aplikacje integrujące dane z różnych źródeł,
- aplikacje automatyzujące konwersacje (czatboty).
Przed podjęciem decyzji warto przyjrzeć się bliżej każdej z tych grup i świadomie wybrać rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w naszej firmie.
Grupa A
Rozwiązania klasy marketing automation
Platformy do automatyzacji procesów marketingowych, które najczęściej dostępne są w modelu SaaS, oferują zestaw narzędzi pozwalających na zarządzanie komunikacją w różnych kanałach (e-mail, SMS, WebPush, MobilePush, dynamiczne dostosowanie treści stron internetowych) i jej personalizację oraz zautomatyzowanie powtarzalnych zadań. Możliwości rozwiązań klasy marketing automation często wykraczają poza automatyzację związaną stricte z działaniami marketingowymi i dzięki dodatkowym narzędziom, takim jak np. CRM, system ticketingowy czy możliwość konfiguracji call center, mogą z powodzeniem zwiększyć wydajność pracy zespołów sprzedażowych i wsparcia klienta.
Poniżej znajdziesz listę polecanych platform marketing automation wraz z opisem i przydatnymi informacjami.
1. ActiveCampaign
ActiveCampaign oferuje narzędzia z następujących kategorii: automatyzacja procesów marketingowych, sprzedaż i CRM oraz komunikacja (e-mail marketing, SMS, WebPush, czat, moduł dedykowany Facebook Custom Audiences). Dodatkowo w droższych planach możesz korzystać z rozwiązań bazujących na machine learningu. Obecnie firma oferuje dwa moduły: Predictive Sending, który indywidualnie wybiera najlepszy czas do wysłania kampanii na bazie zachowań i zwyczajów pojedynczego użytkownika, a także Win Probability bazujący na rankingu zachowań, które mogą zwiększać lub zmniejszać prawdopodobieństwo konwersji. Narzędzie to świetnie sprawdzi się, jeżeli jesteś blogerem lub agencją reklamową. Dostawca twierdzi również, jego rozwiązanie z powodzeniem można wdrożyć w sklepach internetowych i aplikacjach typu SaaS.
Cennik:
- Plan Lite – od 9 $ miesięcznie (przy 500 kontaktach),
- Plan Plus – od 49 $ miesięcznie (przy 1000 kontaktów),
- Plan Professional – od 129 $ miesięcznie (przy 2500 kontaktów),
- Plan Enterprise – od 229 $ miesięcznie (przy 2500 kontaktów).
ActiveCampaign wymaga płatności za cały rok z góry. Ceny rosną wraz ze wzrostem liczby kontaktów.
Strona internetowa: www.activecampaign.com
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!