Dołącz do czytelników
Brak wyników

Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog

Artykuł | 26 stycznia 2016 |
173
Czy jesteśmy gotowi na nową jakość podróżowania? Continental uruchomił dedykowaną witrynę internetową 2025AD.com, która inicjuje globalną dyskusję na temat przyszłości automatycznego prowadzenia. Na dedykowanej platformie zarówno eksperci, jak i konsumenci mogą omawiać wszystkie techniczne, prawne i społeczne aspekty z tym związane.

Czy jesteśmy gotowi na nową jakość podróżowania? Continental uruchomił dedykowaną witrynę internetową 2025AD.com, która inicjuje globalną dyskusję na temat przyszłości automatycznego prowadzenia. Na dedykowanej platformie zarówno eksperci, jak i konsumenci mogą omawiać wszystkie techniczne, prawne i społeczne aspekty z tym związane.

POLECAMY

Eksperci firmy Continental po raz pierwszy zaprezentowali serwis internetowy 2025AD.com podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w Detroit. Na anglojęzycznej witrynie publikowane są najnowsze fakty oraz ciekawe grafiki na temat automatycznego prowadzenia. Z kolei multimedialna oś czasu w przejrzysty sposób pokazuje, które technologie są już obecnie stosowane w produkcji seryjnej oraz kiedy możemy spodziewać się wprowadzenia kolejnych funkcji. Przewiduje się, że w pełni automatyczne prowadzenie pojazdu będzie możliwe na autostradach już od 2025 roku.

– Sukces koncepcji automatycznego prowadzenia w dużej mierze zależy od stopnia zaufania społecznego. Przyszli użytkownicy tego rozwiązania powinni mieć okazję do lepszego poznania technologii, dzięki której w przyszłości przemieszczanie się będzie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Dlatego Continental uruchamia stronę 2025AD.com jako inicjatywę, mającą na celu budowanie wzajemnego zaufania i zapraszającą wszystkie zainteresowane strony do publicznej dyskusji – wyjaśnia dr Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental.

Sześć wyzwań automatycznego prowadzenia

Opracowując komponenty i systemy potrzebne do automatycznego prowadzenia, konstruktorzy Continental stawiają czoła jednocześnie sześciu kluczowym wyzwaniom. Należą do nich: technologia czujników, łączność z klastrami, dialog człowiek-maszyna, architektura systemu, niezawodność oraz przychylne nastawienie do automatycznego prowadzenia. Oprócz prac nad systemem jazdy autostradą, firma prowadzi również prace nad technologią zautomatyzowanych manewrów parkingowych i planuje rozpowszechnienie systemów automatyzacji prowadzenia w mieście.

– Biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, automatyczne prowadzenie „od drzwi do drzwi” będzie możliwe od około 2030 roku. Co ważne, w tym czasie nie tylko samochód musi zostać dostosowywany do miasta, ale też miasto będzie dostosowywane do automatycznego prowadzenia, na przykład przez zapewnienie odrębnych pasów ruchu dla tego typu pojazdów – komentuje dr Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental.

Dialog dla przyszłej mobilności

Uruchamiając witrynę 2025AD.com Continental inicjuje globalny dialog na temat koncepcji automatycznego prowadzenia i przemieszczania się w przyszłości. Co ważne, przedstawiciele firmy zachęcają do udziału w dyskusji także partnerów z branży motoryzacyjnej, polityków, różne grupy społeczne, placówki naukowo-badawcze oraz kie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy