Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aplikacje mobilne oparte o technologię zbliżeniową - beacony

Artykuł | 9 listopada 2015 |
177
Na przełomie ostatnich miesięcy pojawiło się na rynku kilka nowych i niezwykle ciekawych aplikacji mobilnych wykorzystujących potencjał beaconów - Bluetooth Low Energy radio nadajników. Już minął okres, gdy beacony były używane przeważnie w retailu do programów lojalnościowych czy przesyłania kuponów rabatowych. Dzisiaj, beacony pomagają dostarczać wartościowych doświadczeń zarówno klientom, jak i biznesom w wielu branżach. 

Na przełomie ostatnich miesięcy pojawiło się na rynku kilka nowych i niezwykle ciekawych aplikacji mobilnych wykorzystujących potencjał beaconów - Bluetooth Low Energy radio nadajników. Już minął okres, gdy beacony były używane przeważnie w retailu do programów lojalnościowych czy przesyłania kuponów rabatowych. Dzisiaj, beacony pomagają dostarczać wartościowych doświadczeń zarówno klientom, jak i biznesom w wielu branżach. 

POLECAMY

Współzależność pomiędzy beaconami i aplikacją mobilną

Warto podkreślić, że beacony nie mogą działać skutecznie bez aplikacji. Powód jest bardzo prosty - beacony emitują sygnał, który ma obudzić aplikację na Twoim smartfonie, ułatwiając wywołanie określonej interakcji. Z kolei, aplikacje potrzebują beaconów, aby móc komunikować się z użytkownikami w świecie analogowym, dostarczając doświadczeń mobilnych w danym miejscu i czasie. Poniżej opisujemy kilka przykładów aplikacji, które są źródłem innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach, wyróżnia je: wielofunkcyjność, łatwość w użyciu oraz możliwość interakcji z jej użytkownikami lub pomiędzy nimi. 

Aplikacje mobilne wykorzystujące potencjał beaconów

Knomi

Knomi jest aplikacją mobilną działającą w oparciu o beacony pozwalająca zwiększyć footfall i zdobyć lojalnych klientów modowym butikom oferujących luksusowe marki. Aplikacja Knomi ma w swoim zasięgu ponad 70 retailerów w Londynie, są to m.in. takie marki jak: Far Fetch, Net-a-porter, Mr Porter czy MatchesFashion.

Zadaniem właścicieli butików jest instalacja beaconów (BLE) w swoich punktach usługowych, dzięki którym osoba z aplikacją Knomi w zasięgu beacona otrzyma wiadomość skłaniającą ją do odwiedzin lub zakupu określonego produktu. Wiadomości kierowane do użytkowników są spersonalizowane, a informacje o jednostkach gromadzone na podstawie historii ich działań na aplikacji np. przedmiotów które wcześniej zostały zapisane w kolekcji ulubione. Dodatkowo, aplikacja pozwala na dokonanie zakupu i zatwierdzenie transakcji bezpośrednio na poziomie aplikacji.

Twórca tego pomysłu Markus Ehrnrooth mówi: “Nasza aplikacja wysyła “smart” wiadomości push, z których dowiesz się, że tuż za rogiem znajduje się sklep polubiony przez Twojego przyjaciela, Ciebie lub blogera, którego śledzisz, namawiając do odwiedzin. W ten sposób zwiększamy przepływ ruchu przez powierzchnie handlowe naszych partnerów biznesowych, co w efekcie wpływa na wyższe obroty ze sprzedaży.”

Starbucks

W nowym projekcie zrealizowanym przez Starbucks - “The Sturbucks Reserve Roastery and Tasting Room” w Seattle, gdzie powstała również pierwsza kawiarnia Starbucks, firma oferuje swoim klientom bogate doświadczenia z wykorzystaniem aplikacji mobilnej oraz beaconów rozmieszczonych wewnątrz budynku. Goście będą mogli teraz poznać historię parzenia kawy od momentu żniw, prażenia, po degustację za pomocą swojego smartfona podczas poruszania się po kawiarni. Sieć kawiarni Starbucks słynie ze swojego innowacyjnego podejścia do biznesu, efektywnie realizując m.in. założenia marketingu sensorycznego od wielu lat.

//www.youtube...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy