Dołącz do czytelników
Brak wyników

Analiza NapoleonCat.com: Finisz kampanii prezydenckiej w social mediach

Artykuł | 22 maja 2015 |
152
Gdyby wybory odbyły się w mediach społecznościowych w tej chwili minimalnie większą szansę na wygraną miałby Bronisław Komorowski, który od niedzieli 17 maja jest na fali wznoszącej. Wskazują na to choćby dane ilustrujące aktywność na oficjalnych profilach kandydatów. Urzędujący prezydent w ostatnich dniach zyskuje zaangażowanych rozmówców.

Gdyby wybory odbyły się w mediach społecznościowych w tej chwili minimalnie większą szansę na wygraną miałby Bronisław Komorowski, który od niedzieli 17 maja jest na fali wznoszącej. Wskazują na to choćby dane ilustrujące aktywność na oficjalnych profilach kandydatów. Urzędujący prezydent w ostatnich dniach zyskuje zaangażowanych rozmówców.

Według danych NapoleonCat.com dla wp.pl od 4 lutego, gdy oficjalnie zaczęła się kampania, wszystkie oficjalne profile Andrzeja Dudy zyskały ponad 142 tys. śledzących (stan na 18 maja, dzień po debacie w TVP). To sporo więcej niż 57 tys. pozyskanych śledzących w tym samym czasie przez sztab urzędującego prezydenta. Tu jednak ważna uwaga: Duda startował od zera, więc szybko zyskiwał ruch na swoich profilach. Komorowski to znany gracz na scenie politycznej, który wciąż ma nieco większą społeczność skupioną wokół swoich oficjalnych profili. W sumie na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie obecny prezydent ma 192 tys. śledzących, podczas gdy jego konkurent 190 tys.

Istotny jest też wskaźnik Social Footprint, który obrazuje aktywność na wszystkich oficjalnych profilach kandydatów. Widać, że zdecydowanie więcej rozmów prowadzonych jest na profilach Komorowskiego i od ogłoszenia wyników pierwszej tury częściej notujemy interakcje po stronie Komorowskiego.

Stosunkowo najmniej sukcesów oba sztaby mają na YouTub...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy