Dołącz do czytelników
Brak wyników

"Reklamuj Świadomie" na arenie międzynarodowej

Artykuł | 17 grudnia 2015 |
189
Inicjatywa Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” została zaprezentowana podczas posiedzenia WIPO Advisory Committee on Enforcement.

Inicjatywa Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” została zaprezentowana podczas posiedzenia WIPO Advisory Committee on Enforcement.

POLECAMY

Ideę akcji „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” przedstawił podczas obrad Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, jednej z organizacji wyspecjalizowanych ONZ, Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. Prezentacja odbyła się na zaproszenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach 10. posiedzenia Advisory Committee on Enforcement działającego przy WIPO w dniach 23-25 listopada w Genewie.

„Kwestia działania nielegalnych serwisów oraz czerpania przez nie zysków z reklam niesie za sobą długofalowe konsekwencje nie tylko etyczne i społeczne, ale także finansowe. Spotkanie w gronie międzynarodowym pokazało, że problem naruszeń prawa autorskiego występuje na całym świecie i wszystkie kraje szukają skutecznych rozwiązań pozwalających na niwelowanie tego zjawiska. Na tym tle realizowana przez IAB Polska inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Inne kraje doceniają aktywność naszej organizacji, chcą korzystać z naszych doświadczeń, wdrażając u siebie podobne projekty.”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Jak pokazują dane z raportu PwC „Analiza wpływu zjawiska piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce” wskutek piractwa w samym tylko 2013 roku utracono aż 500-700 mln złotych z naszego PKB, z czego Skarb Państwa utracił bezpośrednio między 170-250 mln złotych. W związku z tym IAB Polska od 2014 roku realizuje inicjatywę „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy”. Jej celem jest propagowanie wśród reklamodawców umieszczania reklam w serwisach z legalny...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy