AI – wróg czy przyjaciel?

Temat numeru

Sztuczna inteligencja (AI) to temat, który rozpala wyobraźnię, zachęca do futurologicznych prognoz, ale budzi też wiele emocji i kontrowersji. Zwolennicy AI wykorzystują sztuczną inteligencję do optymalizacji pracy, w tym przede wszystkim powtarzalnych procesów. Przeciwnicy zaś uważają, że AI zagraża pracy człowieka, jego kreatywności i autonomii, zwalnia z myślenia krytycznego.

Prawdą jest, że rozwój sztucznej inteligencji przybiera na sile, coraz więcej użytkowników deklaruje, że w pracy oraz w czasie wolnym wspiera się technologią AI. Niemal codziennie pojawiają się informacje o aktualizacjach narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. 
Z badania online przeprowadzonego przez Deloitte w sierpniu br., na próbie 2000 respondentów (n=2000) wynika, że 47% osób słyszało o generatywnej AI. W grupie wiekowej 18–24 lata, korzystanie z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji deklaruje 80% badanych. Im starszy jest respondent, tym mniejsza jest świadomość tego, czym jest generatywna AI i jakie ma zastosowania. W grupie badanych w wieku 55–65 lat znajomość tej technologii to 22%.
Aż 40% respondentów zadeklarowało, że korzysta ze sztucznej inteligencji przynajmniej raz w tygodniu, zarówno do celów prywatnych, jak i zawodowych. Najczęściej używane są na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy