Dołącz do czytelników
Brak wyników

Agent nie zawsze idealny

Artykuł | 30 października 2014 |
207
Zakup czy sprzedaż nieruchomości to nadal dla wielu Polaków życiowa inwestycja.  Zainwestowanie wszystkich oszczędności, czy perspektywa wieloletniego kredytu nie ułatwiają podjęcia decyzji. Kupujący i sprzedający szukają więc pomocy u profesjonalistów. Jakich kompetencji Polacy oczekują od pośredników w obrocie nieruchomościami sprawdził, wraz z IPSOS, ogólnopolski portal nieruchomości iHouse.

Zakup czy sprzedaż nieruchomości to nadal dla wielu Polaków życiowa inwestycja.  Zainwestowanie wszystkich oszczędności, czy perspektywa wieloletniego kredytu nie ułatwiają podjęcia decyzji. Kupujący i sprzedający szukają więc pomocy u profesjonalistów. Jakich kompetencji Polacy oczekują od pośredników w obrocie nieruchomościami sprawdził, wraz z IPSOS, ogólnopolski portal nieruchomości iHouse.

POLECAMY

 

Polacy od pośredników w obrocie nieruchomościami oczekują przede wszystkim profesjonalizmu – tak odpowiedziało 55% respondentów badania „Czy Polacy lubią agentów” przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie iHouse.pl, ogólnopolskiego portalu nieruchomości oferującego nowoczesny System Obsługi Pracy Agenta, zintegrowany z aplikacją mobilną i portalem.

Agent idealny

Ogromne znaczenie ma dla Polaków zrozumienie ich potrzeb. Dla większości klientów kluczowe jest, by agent skoncentrował na proponowaniu nieruchomości zgodnych z preferencjami drugiej strony, a nie za wszelką cenę starał się przekonać do posiadanego w ofercie domu czy mieszkania. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że idealny agent musi znać rynek, głównie po to, by umiejętnie doradzić klientowi i sprostać jego oczekiwaniom. Zdaniem 44% respondentów ważny jest także dostęp
do najlepszych ofert na rynku. Polacy oczekują od pośredników zaangażowania i stałe kontaktu (odpowiednio 39% i 21%)

 

Badanie pokazało, że z usług agentów nieruchomości korzysta 47% Polaków – zarówno mężczyzn jak i kobiet, z czego dwie trzecie korzystało z takich usług przynajmniej dwa razy, a co najważniejsze kolejne 33% zamierza korzystać z ich usług w przyszłości.

Przeprowadzone badanie jest kolejnym dowodem na to, że Polacy wiedzą czego chcą od agenta nieruchomości. Są gotowi powierzyć mu swoje interesy, a co za tym idzie pieniądze, jeśli tylko będą mieli gwarancję, że otrzymają wysoką jakość usług, a cała transakcja zostanie zwieńczona sukcesem. Polski rynek nieruchomości zmierza w kierunku modeli zachodnich, w których to właśnie pośrednik jest ekspertem i doradcą klienta. Ogromnie się cieszę, że jako portal iHouse.pl jesteśmy częścią tej ewolucji – powiedział Hubert Bienias, Prezes Zarządu iHouse.pl

 

Agent na cenzurowanym

Polacy wiedzą również czego nie lubią w pośrednikach. Jako główny powód niezadowolenia blisko połowa badanych podaje niski standard obsługi klienta. Co czwarty ankietowany zwraca uwagę na całkowity brak zrozumienia jego potrzeb. Jak zatem pośrednik ma zaproponować odpowiednią nieruchomość jeśli nie potrafi poprawnie zinterpretować oczekiwań klienta?

Niezadowolenie budzi również niski poziom wiedzy na temat rynku nieruchomości, a także nierzeteln...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy