Dołącz do czytelników
Brak wyników

Agent nie zawsze idealny

Artykuł | 30 października 2014 |
79
Zakup czy sprzedaż nieruchomości to nadal dla wielu Polaków życiowa inwestycja.  Zainwestowanie wszystkich oszczędności, czy perspektywa wieloletniego kredytu nie ułatwiają podjęcia decyzji. Kupujący i sprzedający szukają więc pomocy u profesjonalistów. Jakich kompetencji Polacy oczekują od pośredników w obrocie nieruchomościami sprawdził, wraz z IPSOS, ogólnopolski portal nieruchomości iHouse.

Zakup czy sprzedaż nieruchomości to nadal dla wielu Polaków życiowa inwestycja.  Zainwestowanie wszystkich oszczędności, czy perspektywa wieloletniego kredytu nie ułatwiają podjęcia decyzji. Kupujący i sprzedający szukają więc pomocy u profesjonalistów. Jakich kompetencji Polacy oczekują od pośredników w obrocie nieruchomościami sprawdził, wraz z IPSOS, ogólnopolski portal nieruchomości iHouse.

 

Polacy od pośredników w obrocie nieruchomościami oczekują przede wszystkim profesjonalizmu – tak odpowiedziało 55% respondentów badania „Czy Polacy lubią agentów” przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie iHouse.pl, ogólnopolskiego portalu nieruchomości oferującego nowoczesny System Obsługi Pracy Agenta, zintegrowany z aplikacją mobilną i portalem.

Agent idealny

Ogromne znaczenie ma dla Polaków zrozumienie ich potrzeb. Dla większości klientów kluczowe jest, by agent skoncentrował na proponowaniu nieruchomości zgodnych z preferencjami drugiej strony, a nie za wszelką cenę starał się przekonać do posiadanego w ofercie domu czy mieszkania. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że idealny agent musi znać rynek, głównie po to, by umiejętnie doradzić klientowi i sprostać jego oczekiwaniom. Zdaniem 44% respondentów ważny jest także dostęp
do najlepszych ofert na rynku. Polacy oczekują od pośredników zaangażowania i stałe kontaktu (odpowiednio 39% i 21%)

 

Badanie pokazało, że z usług agentów nieruchomości korzysta 47% Polaków – zarówno mężczyzn jak i kobiet, z czego dwie trzecie korzystało z takich usług przynajmniej dwa razy, a co najważniejsze kolejne 33% zamierza korzystać z ich usług w przyszłości.

Przeprowadzone badanie jest kolejnym dowodem na to, że Polacy wiedzą czego chcą od agenta nieruchomości. Są gotowi powierzyć mu swoje interesy, a co za tym idzie pieniądze, jeśli tylko będą mieli gwarancję, że otrzymają wysoką jakość usług, a cała transakcja zostanie zwieńczona sukcesem. Polski rynek nieruchomości zmierza w kierunku modeli zachodnich, w których to właśnie pośrednik jest ekspertem i doradcą klienta. Ogromnie się cieszę, że jako portal iHouse.pl jesteśmy częścią tej ewolucji – powiedział Hubert Bienias, Prezes Zarządu iHouse.pl

 

A...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy