Dołącz do czytelników
Brak wyników

Adform i Cloud Technologies dopasują reklamę do potrzeb odbiorcy

Artykuł | 26 sierpnia 2014 |
196
Adform, europejski potentat na rynku reklamy internetowej, wykorzysta hurtownię danych stworzoną przez polską spółkę Cloud Technologies. Dane będą wykorzystywane do targetowania kampanii reklamowych online. Cloud Technologies jest autorem rozwiązania behavioralengine.com, które umożliwia precyzyjne dotarcie do 20 mln internautów w zależności od ich zainteresowań i zachowań w sieci.  Dostarczane profile składają się z blisko 3.000 atrybutów, przyporządkowanych do prawie 100 segmentów.

Adform, europejski potentat na rynku reklamy internetowej, wykorzysta hurtownię danych stworzoną przez polską spółkę Cloud Technologies. Dane będą wykorzystywane do targetowania kampanii reklamowych online. Cloud Technologies jest autorem rozwiązania behavioralengine.com, które umożliwia precyzyjne dotarcie do 20 mln internautów w zależności od ich zainteresowań i zachowań w sieci.  Dostarczane profile składają się z blisko 3.000 atrybutów, przyporządkowanych do prawie 100 segmentów.

POLECAMY

Technologia, która zna potrzeby internautów

Behavioralengine.com zbiera i analizuje anonimowe informacje na temat zachowań użytkowników Sieci, w oparciu o dane pochodzące z 400 tysięcy witryn internetowych. Następnie udostępnia je w postaci tzw. profili behawioralnych. Składają się one z blisko 3 tys. atrybutów przyporządkowanych do prawie 100 segmentów (moda, zdrowie, etc). Dzięki precyzyjnemu określeniu zachowań internautów, reklamodawcy mają pewność, że ich przekaz trafi do odbiorcy, który faktycznie może być zainteresowany ich produktem.

- Jeśli internauta poszukuje np. suszarki do włosów, to narzędzie dokładnie wie czy potrzebuje on zaawansowanej suszarki z silnikiem AC i dyfuzorem czy tańszego produktu, ale za to objętego dłuższą gwarancją. To dla reklamodawcy prawdziwa wartość. Dzięki tej technologii również internauci otrzymują treści, które faktycznie mogą ich zainteresować. W praktyce oznacza to mniej treści reklamowych, za to znacznie lepiej sprofilowanych. – przekonuje Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Tę polską technologię docenił Adform, stworzona w 2002 r. i działająca w 15 krajach firma specjalizująca się w planowaniu, zakupie i optymalizacji reklamy internetowej. Jest ona partnerem dla domów mediowych, wydawców i reklamodawców. W maju br. otworzyła swój oddział w Polsce.

Kup reklamę tak jak akcje

Dane dostarczane przez Cloud Technologies będą zasilały przede wszystkim platformę Adform, umożliwiającą automatyczny zakup mediów w czasie rzeczywistym (Real-Time-Biding). RTB to rodzaj internetowej giełdy, której mechanizm przypomina giełdę papierów wartościowych. Różnica polega tutaj na tym, że zamiast akcji przedsiębiorstw, uczestnicy nabywają powierzchnię reklamową. Cenę wyznacza się  w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym. Powierzchnię kupuje ten, kto zaoferuje najwyższą stawkę.

- RTB przestał być eksperymentem i stał się ważnym kanałem sprzedaży, który istotnie wpływa na dynamikę rozwoju rynku reklamy internetowej. Dalszy rozwój tego segmentu jest uzależniony od dostępności danych umożliwiających targetowanie kampanii reklamowych. Bez nich cały ekosystem przypominałby sieć autostrad p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy