Addressable TV – mariaż technologii online z telewizją. Jak to się robi w... Polsce?

Temat numeru

Telewizja targetowana, czyli Addressable TV, w Polsce jest nowinką, ale na świecie jest bardzo widocznym zjawiskiem. Kampanie z użyciem tej technologii są realizowane w niektórych krajach już od niemal dekady. Czym charakteryzuje się ten model serwowania reklam?

Oglądacie ze znajomymi ten sam serial w telewizji o tej samej porze. Oni pod Trójmiastem, Ty w Warszawie. Widzicie jednak inne reklamy w bloku – Tobie, majsterkowiczowi mieszkającemu blisko marketu budowlanego, serwowane są najnowsze promocje wiertarek, oni zaś widzą reklamę otwieranego właśnie pod Gdańskiem sklepu sportowego. Science fiction? Już nie. Rozwiązania stosowane na szeroką skalę w świecie reklamy digital, powoli znajdują zastosowanie także w linearnej telewizji, również w Polsce. 

POLECAMY

Amerykańska kariera 

Szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych inwestycje w kampanie Addressable TV (jej uproszczoną definicję zawarłem poniżej) przekroczyły w 2022 r. 3 mld dolarów, a do 2025 r. mogą stanowić nawet do 10% budżetów „klasycznej telewizji”, czyli wartość bliską 14 mld dolarów (dane i prognozy GroupM).
W rynku targetowanej reklamy telewizyjnej aktywnie uczestniczą liczne podmioty: od operatorów płatnej telewizji, przez producentów treści (zarówno tych „tradycyjnych”, jak i graczy stricte cyfrowych, na czele z platformami streamingowymi), po producentów sprzętu RTV i konsoli gamingowych, czy dostawców danych i analityki.
Samo rozumienie Addressable TV jest także dość szerokie. W zależności od możliwości technologicznych i prawnych państw, telewiz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy