Oglądacie ze znajomymi ten sam serial w telewizji o tej samej porze. Oni pod Trójmiastem, Ty w Warszawie. Widzicie jednak inne reklamy w bloku – Tobie, majsterkowiczowi mieszkającemu blisko marketu budowlanego, serwowane są najnowsze promocje wiertarek, oni zaś widzą reklamę otwieranego właśnie pod Gdańskiem sklepu sportowego. Science fiction? Już nie. Rozwiązania stosowane na szeroką skalę w świecie reklamy digital, powoli znajdują zastosowanie także w linearnej telewizji, również w Polsce.
POLECAMY
Amerykańska kariera
Szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych inwestycje w kampanie Addressable TV (jej uproszczoną definicję zawarłem poniżej) przekroczyły w 2022 r. 3 mld dolarów, a do 2025 r. mogą stanowić nawet do 10% budżetów „klasycznej telewizji”, czyli wartość bliską 14 mld dolarów (dane i prognozy GroupM).
W rynku targetowanej reklamy telewizyjnej aktywnie uczestniczą liczne podmioty: od operatorów płatnej telewizji, przez producentów treści (zarówno tych „tradycyjnych”, jak i graczy stricte cyfrowych, na czele z platformami streamingowymi), po producentów sprzętu RTV i konsoli gamingowych, czy dostawców danych i analityki.
Samo rozumienie Addressable TV jest także dość szerokie. W zależności od możliwości technologicznych i prawnych państw, telewi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!