Dołącz do czytelników
Brak wyników

65% polskich internautów kupuje online

Artykuł | 20 sierpnia 2014 |
71
Z perspektywy firmy Groupon to dostępność, bliskość i dobra jakość ofert są tym, co kusi dziś polskiego e-klienta. Te trzy elementy wiążą się z tym, że Polacy należą już do krajów, gdzie e-handel zaczyna rządzić rynkiem.
Z perspektywy firmy Groupon to dostępność, bliskość i dobra jakość ofert są tym, co kusi dziś polskiego e-klienta. Te trzy elementy wiążą się z tym, że Polacy należą już do krajów, gdzie e-handel zaczyna rządzić rynkiem.
 
W cztery lata Groupon przeobraził się ze startupu zakupów grupowych w platformę z usługami i produktami, skierowaną do indywidualnego klienta. W tym czasie firma zweryfikowała mechanizm sprzedaży, marże, liczbę sprzedawanych ofert per klient, a także wprowadziła systemy badające zadowolenie klientów i partnerów.
 
Według Anieli Hejnowskiej, Dyrektor Zarządzającej Groupon Polska największym wyzwaniem firmy jest dalsze kuszenie ludzi do tego, aby wychodzili z domu, odwiedzali ciekawe miejsca, poznawali lokalne smaki i czerpali z życia pełną garścią, ale nadal w atrakcyjnej cenie, korzystając z jakościowych ofert. Zadaniem Groupona jest wobec tego wiedzieć, gdzie zmierza klient. Już wyciągnęliśmy go z domu, a teraz chcemy podtrzymać jego motywację do działania. Stał się wymagający, więc my również wymagamy od siebie coraz więcej, jeszcze skuteczniej powiększając bazę jakościowych i różnorodnych ofert – powiedziała Aniela.
 
E-klient ze smartfonem
 
Klient Groupona jest gotowy na więcej – np. że coraz chętniej korzysta ze swojego smartfona – Groupon również jest przygotowany na rewolucję mobilną. Choć na razie liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem telefonów w Polsce jest dość niska w porównaniu z niektórymi krajami - liczba ta stale rośnie. 
 
Dojrzała e-firma i dojrzały e-klient 
 
Zmiany, jakie zaszły w firmie odpowiadają na potrzeby współczesnego polskiego klienta e-commerce. Okazuje się, że Polacy są już dojrzałymi e-konsumentami.
 
Wg wyników raportu Connected Life 2014 przeprowadzonego przez TNS otwartość naszych internautów na handel online nie odbiega od tak rozwiniętych gospodarek, jak Wielka Brytania czy USA. Cztery lata temu tylko 5% konsumentów posiadało smartfony – ale tylko niektórzy z nich zdawali sobie sprawę, że z nich korzystają. Dziś popularność tego urządzenia zwiększyła się dziesięciokrotnie – połowa Polaków je posiada i coraz bardziej świ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy