Google ogłasza raport z 5-letniego badania, które objęło 625 tysięcy wywiadów z konsumentami z całego świata. W tym okresie pojawiły się setki milionów nowych użytkowników internetu. Jak wynika z raportu wykorzystanie smartfonów w skali globalnej w ciągu zaledwie 4 lat uległo podwojeniu.
POLECAMY
Przez ostatnie 5 lat firma badawcza Kantar TNS pytała konsumentów z całego świata o ich zwyczaje związane z poruszaniem się w internecie. Odpowiedzi pokazują ogromne zmiany w sposobie korzystania z mediów, jak i w codziennym życiu, które spowodowało dynamiczne upowszechnienie się internetu w tak krótkim czasie. W 2012 r. jeden na 3 konsumentów w obrębie 40 zbadanych rynków posiadał smartfona. Tylko przez 4 lata, liczba ta wzrosła aż do 40%. Dzisiaj w Polsce, ze smartfonów korzysta 61% konsumentów w porównaniu do 15% sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.
Zaufany asystent
Urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem. Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do:
wyszukiwania informacji: 80% z nich używa wyszukiwarek mobilnie, oglądania wideo: 64% ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu, ekran telefonu to pierwsza rzecz, na jaką zerkają po przebudzeniu: dla młodych użytkowników, smartfon to ulubione urządzenie ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, jak sprawdzanie godziny (70%) czy ustawianie budzika (74%), robienia zakupów: 4% robi mobilne zakupy, a 27% poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu.Kraj wielu urządzeń
Dni, w których smartfon był traktowany, jako drugorzędne urządzenie minęły bezpowrotnie. Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14%.
Ludzie korzystają obecnie z największej liczby urządzeń jednocześnie niż kiedykolwiek wcześniej. W 2012 roku zapytaliśmy Polaków czy używają smartfonów, tabletów lub komputerów. Wtedy 61% populacji korzystało z jednego z tych urządzeń, 15% z dwóch, a tylko 2% ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21%. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32% Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci - smart TV.
Do ...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!