Dołącz do czytelników
Brak wyników

3 sposoby na zbudowanie bliskich relacji z klientem

Artykuł | 28 kwietnia 2017 |
184
Coraz większa świadomość i rosnące oczekiwania klientów wymagają od sprzedawcy odpowiedniegodopasowania strategii działań, aby w rezultacie przywiązanie do jego marki i produktów wzrosło. Jak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia, jednym z działań zwiększających ten efektsąprogramy lojalnościowe, dzięki którymponad 1/3 osóbnabywa inne rodzaje produktów czy usług w danej firmie czy sklepie. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę?

Coraz większa świadomość i rosnące oczekiwania klientów wymagają od sprzedawcy odpowiedniegodopasowania strategii działań, aby w rezultacie przywiązanie do jego marki i produktów wzrosło. Jak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia, jednym z działań zwiększających ten efektsąprogramy lojalnościowe, dzięki którymponad 1/3 osóbnabywa inne rodzaje produktów czy usług w danej firmie czy sklepie. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę?

POLECAMY

Osoby powracające do sklepu i polecająceprodukt lub usługę są najlepszym dowodem na rozwój biznesu, dlatego wdrożenie strategii opierającej się na ciągłej i systematycznej komunikacji z klientem jest niezwykle ważne.Jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w dzisiejszych czasach?

Spersonalizowany e-mailing

Komunikacja to klucz do sprzedaży.Według badań aż 91% polskich przedsiębiorstw najchętniej wykorzystujepocztę elektroniczną do kontaktu z klientami. Mailinginie tylko podtrzymują zainteresowanie ofertą sklepu, ale są także narzędziem analizy danych i zachowań konsumenckich, co pozwala szybko reagować na zmiany oraz optymalizowaćwysyłanekomunikaty. Kluczowym aspektem w kwestii budowania bliskich relacji z klientami jestpersonalizacja maili, dzięki której wysyłane oferty są dopasowane do oczekiwań kupujących, aszansa na zakup w sklepie automatycznie wzrasta.Dobrym rozwiązaniem jest także łączenie mailingu z wysyłką SMS-ów, gdyż dzięki wielokanałowym komunikatom działania firmy stają bardziej skuteczne. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie powielać tych samych treści w różnych kanałach i dopasować ich charakter do specyfiki danego narzędzia.

Efektywne programy lojalnościowe

35% klientów kupuje więcej dzięki programom lojalnościowym. Inwestycja w odpowiedni i zaawansowany system lojalizacji klientów to obecnie najpopularniejsza metoda budowania relacji z kupującymi. Takie programy umożliwiają nie tylko efektywny sposób nagradzania klientów, ale także dostęp do wartościowych danych i dokładnąanalizętransakcjiw sklepie czy kawiarni. Jak pokazują badania,wpływ programów lojalnościowych na zachowania ich uczestników wzrasta z roku na rok, dzięki czemu już 2/3 osób ponawia lub zwiększa swoje zakupy. Opracowanie skutecznego programu wymaga zaangażowania, ale jego długofalowe działanie sprawia, że klienciczęściej będą wracać, a zyski – wzrastać.

Obecnie z programów lojalnościowych korzysta...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy