Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

8 lutego 2018

2018: Czy to jeszcze inteligentny marketing czy już Marketing Intelligence?

354
Systemy do automatyzacji marketingu wyewoluowały z prostych programów do obsługi email marketingu. To co obecnie przyjmujemy za standard rynkowy, jeszcze 10 lat temu było obecne jedynie w literaturze sci-fi i prognozach wizjonerów technologicznych.

Czy zatem mądrze jest już teraz postawić kropkę, opisując możliwości software do zbierania, analizy i przetwarzania Big Data? Bynajmniej! Uznani eksperci twierdzą jednogłośnie, że automatyzacja marketingu w tej formie, jaką znamy dzisiaj, jest zaledwie punktem wyjścia do tego, co jest możliwe do osiągnięcia w tej branży.

Ewoluują narzędzia a wraz z nimi odbiorcy i sami marketerzy. Narzędzia do automatyzacji pozwalają zwiększyć zakres i "kaloryczność" komunikacji marketingowej. Oferują możliwość lepszego dostosowania treści do odbiorcy, a co za tym idzie automatycznie poprawiają jakość pozyskanych kontaktów, co z kolei prowadzi do wzrostu konwersji i obniżenia kosztów sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że jest to jedynie widoczny efekt ich upowszechnienia.

Ewolucja odbiorców jest efektem ciągłego doskonalenia prowadzonej komunikacji marketingowej. Najprościej mówiąc – dziś nie wystarczy już wysłać maila z $imię$ w temacie wiadomości i dumnie ogłosić się ekspertem od personalizacji. Obecnie klienci wymagają nienachalnej, acz dokładnej obsługi graniczącej z nadludzką zdolnością przewidywania, czego będą potrzebować w bliższej i dalszej przyszłości. Coś jak Albert Pennyworth z Batmana – Bruce jeszcze nie powie, czego potrzebuje, a wierny lokaj już mu to podaje i znika jak tylko nie jest potrzebny. Nie ma też oczywiście mowy o komunikacji jednym kanałem. Nie i koniec! Konsumenci przeskakują w naturalny sposób pomiędzy różnymi kanałami, korzystając z różnych urządzeń, a marketer musi się do nich dostosować i ułatwić funkcjonowanie w tej wielowymiarowej przestrzeni.

I wreszcie marketerzy... Jeśli chcą się utrzymać na powierzchni muszą być w ruchu i dostosowywać się do warunków. Nie mogą stosować ciągle tych samych metod, narzędzi i trzymać się kurczowo tej samej filozofii. Prawdziwa zmiana w jakości ich pracy dokonuje się w momencie, gdy przestają postrzegać zbieranie danych, analizę i automatyzacje jako osobne działania. Dopiero połączenie tego w wielopoziomowy, dynamiczny proces, gdzie poszczególne elementy nie tylko łączą się ze sobą, ale też aktywnie na siebie oddziałują, pozwala dokonać myślowego przeskoku z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy