Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w Polsce. W ciągu dwóch dekad funkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.
POLECAMY
Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polsce rozpoczęto na początku XX wieku, a dokładnie w 1911 roku w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadę prowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów.
Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 roku, gdy powołano do życia spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o.
Dwie dekady sukcesów
Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około 20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył zaledwie 5 pracowników. Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obroty roczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 roku spółka świętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.
Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest polityka multibrandowości. Firma startowała z 5 markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador.
Poza Polską, firma zarządza również rynkami takimi jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód Kaliningradzki, Białoruś, Mołdawia i Ukraina.
„Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku, to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią.” – powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 roku zarządzał firmą Continental Opony Polska.
Continental to więcej niż opony
Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższej jakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów – osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.
Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych Continental Opony Polska w 2010 roku uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService – pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental, co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu 5 lat do progr...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!