Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social Media

21 grudnia 2021

NR 61 (Grudzień 2021)

10 nowych narzędzi, dzięki którym rozkręcisz swoje social media

0 48

Praca przy social mediach może zająć naprawdę dużo czasu. Warto ją sobie ułatwić i uatrakcyjnić, dobierając odpowiednie aplikacje. Tym razem wśród polecanych narzędziach znajdziesz takie, które albo oszczędzą Twój czas, albo podniosą skuteczność działania.

1. Odkryj najlepsze reklamy w branży

Szukasz inspiracji, jak zrobić ciekawą reklamę – tutaj znajdziesz gotowe kreacje reklamowe: https://www.adsets.xyz. W jednym miejscu możesz odkrywać reklamy z różnych branż, takich jak np. edukacja, finanse, jedzenie, zdrowie & fitness, internet, oprogramowanie (SaaS), e-commerce, a także kryptowaluty. Od razu widać, czy reklama jest aktywna, a także kiedy została uruchomiona. To idealne narzędzie, gdy chcesz się zainspirować, ale nie znasz konkretnych nazw reklamujących się firm (rys. 1).
 

POLECAMY

Rys. 1. Podgląd wszystkich reklam w jednym miejscu


2. Jak reklamuje się konkurencja?

Masz listę konkurencyjnych firm i chcesz podejrzeć ich aktywności? Wciąż mało znanym narzędziem, mimo że oficjalnie stosowanym, jest: Biblioteka reklam na Facebooku. Wystarczy, że wpiszesz nazwę fanpage’a i voilà (druga opcja: wchodzisz na fanpage i szukasz sekcji Transparentność strony, a następnie: Przejdź do menedżera reklam). Widzisz wszystkie reklamy, a także masz informację, od kiedy te są one emitowane. Można w uproszczeniu założyć, że im dłużej, tym lepiej działały (rys. 2). 
 

Rys. 2. Tak wyglądają wyniki, gdy sprawdziłem swój fanpage


3. Albo wideo... albo nic...

Koniec nudnych reklam! Dzisiejszy wideo marketing mówi wprost: ma się dziać i ma być dynamicznie! Lubisz animacje, jednak ich przygotowanie trwa bardzo długo? Rzuć okiem na Jitter The simplest motion design tool on the web. To narzędzie może np. tworzyć animacje imitujące rozmowę na Messengerze lub tweet. Prosty sposób, aby zwiększyć atrakcyjność i różnorodność przygotowanych reklam (rys. 3).
 

Rys. 3. Kilka przykładowych formatów. Na stronie jitter.video/gallery znajdziesz ich zdecydowanie więcej


4. Ta aplikacja napisze za Ciebie tekst

Nie wiesz, co napisać w reklamie? Algorytm GPT 3 zrobi to za Ciebie: https://writesonic.com. Wystarczy, że wprowadzisz fragment opisu tego, czym się zajmujesz, a program dopisze resztę za Ciebie. Możesz zastosować go do wielu rzeczy. Ja najczęściej korzystam z: 

  • tworzenia szkiców wpisów blogowych,
  • generowania nagłówków,
  • produkowania podsumowań tekstów, 
  • przykładowych treści do reklam na Facebooku. 

Pamiętaj, że im prościej i konkretniej opiszesz swój produkt/usługę/wydarzenie, tym lepszej jakości przykłady otrzymasz. 
Oprócz tego istnieje 50 innych zastosowań pod Google Adsy oraz inne formaty użytkowe (rys. 4). 
 

Rys. 4. Zrzut ekranu z panelu aplikacji writesonic


Wybierając np. copywriterski format AIDA (Uwaga – Zainteresowanie – Pożądanie – Akcja) pojawi się pięć wariantów reklamy. Wystarczy tylko minimalnie poprawić lub dostosować je do swojej sytuacji i można zastosować ulubiony sposób kopiuj & wklej.
Na potrzeby demonstracji skopiowałem fragment tekstu z podstrony „o czasopiśmie” Magazyn Marketing Online. Oryginalny tekst po lewej stronie. Na podstawie wstawionej treści program przygotowuje treść do reklamy w modelu AIDA.
Po prawej stronie jedna z propozycji copy. Postanowiłem zachować pisownię oryginalną. Nie jest idealnie, ale wierzę, że wraz z rozwojem technologii kolejne wersje aplikacji dostarczą treści na poziomie literackim. Trochę się tym jaram, a trochę się tego boję. 

5. Jak szybko i bezpłatnie usunąć tło ze zdjęcia?

Dobra teksty już mamy, a co z grafikami? Ogarniasz je sobie w Canvie? Jeżeli korzystasz z bezpłatnej wersji, to najprawdopodobniej pojawi się problem z wycięciem tła? Nie ma sprawy. Do tego wykorzystasz np.: https://removal.ai/. Zawsze możesz dodać w programie białą obwódkę, aby osiągnąć efekt modnej YouTubowej miniaturki (rys. 5). 
 

Rys. 5. Wystarczy tylko przeciągnąć zdjęcie lub wybrać je z dysku na pulpicie


6. Oto Twój wirtualny doradca Facebook Ads

Mamy już kilka wersji tekstów, nagłówki i kilka różnych grafik. Teraz idealnie byłoby przetestować, który wariant sprawdzi się najlepiej w reklamie na Facebooku. Oto narzędzie, które sprawdzi 155 kreacji lub więcej za jednym razem. Poznaj adespresso.com (rys. 6).
 

Rys. 6. Pokazuje porównanie wyników dwóch różnych nagłówków


Jak widać na załączonym screenie jeden z nagłówków generuje konwersje zapisu na poziomie 4,30 zł, a drugi 7,73 zł. Co najlepsze, jednym kliknięciem można wyłączyć wszystkie kreacje ze słabiej konwertującym nagłówkiem, a jednocześnie przenieść budżety na ten skuteczniejszy (rys. 7). 
 

Ryc. 7. Wyniki podawane są na wykresach, a także posiadają czytelne opisy


Jasne, że technicznie da się wykonywać testy i wyklikać różne warianty w Menedżerze reklam, ale Adespresso pokazuje wszystko na kolorowych wykresach i podpowiada, które grupy reklamowe oraz kreacje warto wyłączyć, aby nie przepalać budżetu. Wszystko jest bardziej czytelne, a to powoduje, że trudniej przegapić moment decyzji.
Dodatkowo, co potwierdza moja ekipa od Facebook Adsów program przyspiesza sam proces odpalenia kampanii, a także daje możliwość (której nie ma na FB) np. uruchomienia promocji postów, gdy w tym pojawi się dedykowany fragment tekstu (Dokładnie tak! Wystarczy raz uruchomić reklamę, a później całość działa automatycznie 24/7). Korzystam z tej opcji.
No, i jeszcze jeden benefit… Nie aktualizuje całego panelu sterowania c...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy