Wszystko, co musisz wiedzieć o Performance Max w 2025 r.!

Performance marketing

Jeśli wydaje Ci się, że ciężko jest nadążyć za wszystkimi zmianami, jakie dotyczą ekosystemu Google Ads to… masz rację. Kolejny rok przynosi szereg interesujących, ważnych w kontekście pracy z kampaniami Performance Max nowości. Jak zwykle nie wszystkie są już dostępne w Polsce, a część z nich widoczna jest tylko na części kont. Nie wiemy zatem, czy Google się z nich nie wycofa wraz z upływem czasu. Warto jednak być na bieżąco zarówno z tym, co ma realny wpływ na wyniki naszych działań, jak i z tym, w jaki sposób my możemy pracować z formatem Performance Max, na co zwracać uwagę, co dodać i co wykluczyć.

Część zmian ogłaszana była już dawno, nawet na początku 2024 r., jednak nadal nie są one widoczne. Zmienia się wciąż chociażby pomysł na elementy pojawiające się w wynikach produktowych czy liczba danych, z jakimi możemy się zapoznać. Śledząc na bieżąco nowości branżowe, musimy nauczyć się selekcjonować to, co z dużym prawdopodobieństwem zostanie wdrożone, a co jest tylko testem, którego nigdy nie zobaczymy na naszych kontach. Poniżej przygotowałem zestawienie najważniejszych nowości w ramach formatu Performance Max, ułożonych subiektywnie według przydatności i istotności dla naszej pracy. 

POLECAMY

Raport wyszukiwanych haseł

Jest to jedna z nowości, na którą branża zapewne czekała od samego początku pojawienia się formatu Performance Max. 
Co prawda, nadal nie jest ona widoczna na wielu kontach, jednak obecnie możemy już analizować i wykluczać frazy wyszukiwane przez odbiorców, generujące odwiedziny na naszej stronie. Daje nam to odrobinę kontroli, jakiej potrzebujemy w ramach optymalizacji. 
Element ten warto wykorzystać także w kontekście pracy nad nazwami i opisami produktów, analizując, w jaki sposób są one wyszukiwane i wybierane przez klientów. Pamiętaj o tym, że to właśnie nazwa i opis w dużym stopniu decydują o tym, dla jakich zapytań wyświetli się nasz produkt. Wiele produktów może posiadać swoje alternatywne nazewnictwo, w wielu przypadkach powinniśmy też uzupełnić nasze treści o elementy ważne dla docelowego odbiorcy, takie jak rozmiar, kolor, przeznaczenie. W tym właśnie celu, oprócz analizy skuteczności i generowanych konwersji, możesz wykorzystać ra...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy