Wielokanałowi są wszyscy. Pora się wyróżnić!

Aktualności
W ostatnich miesiącach o omnichannel było w polskim e-commerce głośno. W branżowych mediach i agencjach współpracujących ze sklepami internetowymi słowo „wielokanałowość” odmieniane było przez wszystkie przypadki, zaś liczni eksperci przekonywali, że jest to jeden z najważniejszych trendów w branży. Omnichannel ma bowiem wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, dla których jeden kanał sprzedaży to za mało. Nowoczesny konsument to bowiem konsument dynamiczny, świadomy bogatej oferty w Internecie i taki, który nie szuka już najniższej ceny, lecz dopasowania do jego potrzeb.

W ostatnich miesiącach o omnichannel było w polskim e-commerce głośno. W branżowych mediach i agencjach współpracujących ze sklepami internetowymi słowo „wielokanałowość” odmieniane było przez wszystkie przypadki, zaś liczni eksperci przekonywali, że jest to jeden z najważniejszych trendów w branży. Omnichannel ma bowiem wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, dla których jeden kanał sprzedaży to za mało. Nowoczesny konsument to bowiem konsument dynamiczny, świadomy bogatej oferty w Internecie i taki, który nie szuka już najniższej ceny, lecz dopasowania do jego potrzeb.

POLECAMY

 

Omnichannel nie powinien być lekceważony. Tak zwany efekt ROPO (research online, purchase offline) jest coraz bardziej rozpowszechnioną praktyką wśród polskich konsumentów. Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016”, przygotowanym przez Gemius dla e-Commerce Polska, 81% kupujących i 41% niekupujących w sieci szuka informacji o produktach, które chcą kupić. Dla obu tych grup jest to bardzo wysoki odsetek. Swoich zwolenników ma również odwrócony efekt ROPO (research offline, purchase online). 30% kupujących chce bowiem odbierać zamówione produkty w oddziale sklepu (click & collect), często ze względu na możliwość fizycznego zapoznania się z wybranym produktem. Również 30% konsumentów chce zwracać produkty do sklepu stacjonarnego.

Mieszka...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy