Dołącz do czytelników
Brak wyników

W przedświątecznych e-zakupach liczy się czas

Artykuł | 21 grudnia 2016 |
277

Najpilniejsi klienci e-sklepów robią świąteczne zakupy z wyprzedzeniem, które pozwoli im na ewentualny zwrot towaru jeszcze przed Gwiazdką, zapominalscy modlą się do kuriera, by ten zdążył z dostawą. Wszyscy jednak zdecydowanie wolą szybkie płatności niż tradycyjne przelewy. Platforma sklepów internetowych Shoper dzieli się obserwacjami o przedświątecznych zwyczajach internautów. Prezenty z wyprzedzeniem Ostatni miesiąc roku jest zarazem najlepszym. Według danych z platformy Shoper, praktycznie każdego dnia grudnia sklepy notują wyższą sprzedaż niż średnia z ostatniego półrocza. Wyjątki stanowią soboty – dzień tygodnia, w którym zazwyczaj sklepy internetowe odwiedza mniej osób. Pierwsze dni grudnia to moment kupowania prezentów na Mikołajki, a po nich niemal z każdym dniem liczba transakcji i przychodów sklepów rośnie, by osiągnąć kulminację w trzecim tygodniu grudnia. Najlepsze dni sprzedaży w e-sklepach korzystających z oprogramowania Shoper to 12 i 13 grudnia – przypada na nie największy ruch oraz niemal dwa razy większa liczba transakcji oraz dwa razy większe przychody niż średnia z ostatniego półrocza. – Te dni to prawdziwy zakupowy boom. Klienci biorą pod uwagę czas realizacji zamówienia i dostawy, uwzględniają również wzmożony ruch w sklepach i u kurierów. Przezorni liczą się też z tym, że towar będą zwracać. Dwa tygodnie to dla nich bezpieczny termin – zauważa Tomasz Tybon dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce S.A., dostawcy oprogramowania Shoper. Im później, tym szybciej Klienci e-sklepów zdają sobie sprawę z ryzyka, które ponoszą, przekładając zakup na późniejsze dni. Dlatego rzutem na taśmę wybierają najczęściej kuriera, bo to teoretycznie najszybsza forma dostawy i dlatego – z poczucia bezpieczeństwa – najchętniej wybierana w tygodniu świątecznym. Według danych z platformy Shoper, na początku grudnia na dostarczenie paczki przez kuriera decydowało się 43 proc. kupujących, a 22 proc. z nich zamawiało dostawę listem poleconym. Spośród konsumentów robiący zakupy 19 grudnia już ponad połowa (51 proc.) wybrała kuriera, a jedynie 16 proc. list polecony. E-konsumenci biorą również pod uwagę czas zaksięgowania płatności i z tego względu, przy okazji zakupów świątecznych, wybierają najczęściej szybkie transakcje bezgotówkowe, bo te gwarantują błyskawiczne księgowanie wpłaty na koncie sklepu i szybciej uruchamiają proces wysyłki zamówienia. Przez cały grudzień szybkie płatności mają zdecydowaną przewagę zarówno nad przelewami bankowymi, jak i opłatami za pobraniem...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy