W jaki sposób pokochać raportowanie?

Temat numeru

Social media to dane. Facebook chwali się, że nikt nie posiada więcej danych o swoich użytkownikach. A dane to liczby, tabele, wykresy i Excel. Osoby, które zajmują się mediami społecznościowymi i nie zdały sobie jeszcze z tego sprawy, najbardziej cierpią wtedy, gdy klient zadaje klasyczne pytanie: „No dobra, ale co ja z tego właściwie mam?”.

Umiejętność zbierania, przetwarzania i analizowania danych to kluczowe kompetencje nie tylko wśród analityków, ale i wszystkich osób pracujących w marketingu, w tym specjalistów social media – 
bez nich klepiesz posty albo biernie przyglądasz się kampaniom. Przychodzi poniedziałek lub początek miesiąca, a Ty znowu musisz robić te głupie raporty? Nie uciekniesz od nich. Nie przeskoczysz też pewnego poziomu, dopóki ich nie polubisz i nie zaczniesz się nimi bawić. Sprawdź, co zrobić, aby tworzenie raportów stało się dla Ciebie przyjemnością. 

POLECAMY

Znowu te głupie raporty, czyli jak ogarnąć raportowanie

Zacznijmy od początku. Od prawie pięciu lat raportuję naszym klientom wyniki działań w mediach społecznościowych. W ułożeniu procesu raportowania pomogło mi podzielenie pracy z danymi na 3 etapy. Każdy z nich jest tak samo ważny, a zlekceważenie któregokolwiek będzie skutkowało problemami z kolejnym – wiem to niestety z doświadczenia.

  1. Zbieranie surowych danych. Posłużę się tutaj metaforą grzybobrania. Stali bywalcy lasu znają miejsca, w których najczęściej rosną grzyby. Amatorzy mogą iść do lasu, znaleźć jednego muchomora, dwa niezidentyfikowane grzyby i złapać kilka kleszczy. Planując działania w mediach społecznościowych, powinieneś na wstępie wiedzieć, jakie wskaźniki będziesz chciał pokazywać w ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy