Trendy w marketingu online 2017/ 2018

Aktualności
Początek roku 2018 to dobry moment, by bliżej spojrzeć na zmiany, jakie czekają na nas w najbliższych 12 miesiącach i odpowiednie się do nich przygotowanie. To też dobry czas by rzucić okiem wstecz na 2017 i podsumować co wydarzyło się na rynku, jakie trendy go zdominowały, a które okazały się tylko modnymi hasłami. Eksperci od online marketingu ShopAlike.pl podzielili się z nami swoją opinią dotyczącą trendów w 2017 i prognozą na 2018.

Gabriele Alberto, Head of SEA

POLECAMY

Które trendy w SEA zdominowały 2017r?

Sztuczna inteligencja była bez wątpienia największym tematem roku. Po tym jak koncentrowaliśmy się na wyszukiwaniach mobilnych rok wcześniej, decyzja Google’a o zainwestowaniu dużych środków w machine learning i automatyzację dała rynkowi możliwość przeformułowania myślenia o SEA. Mały przykład: ugruntowana, niekwestionowana i niezbędna praktyka testowania reklam w A/B testach nagle okazała się być nieco staroświecka w obliczu nowej bardziej zaawansowanej maszynerii Google’a będącej w stanie dopasować samodzielnie najlepszą reklamę do danego użytkownika.

Które trendy miały zdominować 2017r., ale okazały się tylko modnymi hasłami?

Nic szczególnego nie przychodzi mi do głowy, ale mogę tu wspomnieć, co szczególnie mnie zawiodło: miałem duże oczekiwania co do Smart Display Campaigns (narzędzia pozwalającego automatyzować kampanie w Google Display Network). Zaraz po uruchomieniu miało ono jednak dość ograniczoną liczbę funkcjonalności i tak na prawdę nie pomagało rozwiązać kwestii automatyzacji. Zobaczymy jednak, czy Google’owi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy