Automatyzacja procesów sprzedażowych - sposób na zarządzanie sklepem internetowym
Śledząc trendy w e-commerce, z pewnością to, co pierwsze przychodzi nam do głowy to automatyzacja. Działania skupiające się na wyręczeniu pracowników sprzedaży i obsługi klienta systemami uczącymi się dają ogromne korzyści w handlu internetowym. Obsługa płatności, wysyłek, rozpatrywanie reklamacji, kontakt z klientem czy tworzenie kreacji reklamowych - wszystko to możemy dzisiaj załatwić za pośrednictwem oprogramowania do automatyzacji.
POLECAMY
To dopiero początek ekspansji nowoczesnych technologii w e-commerce. Automatyzacja procesów sprzedażowych prawdopodobnie dopiero się zaczyna i z roku na rok będzie obejmować coraz to nowe obszary, które zapewnią nie tylko zmniejszenie kosztów, ale także poprawę efektywności działań sprzedażowych i reklamowych, a także poprawę jakości obsługi klienta.
Dogłębne personalizowanie ofert sprzedażowych - spraw, by każdy klient czuł się wyjątkowo
Kolejnym przykładem trendu, który rozwija się już od kilku dobrych lat w branży e-commerce, jest zaawansowana personalizacja ofert w stosunku do każdego odbiorcy. Tutaj również dużą rolę odgrywają nowoczesne technologie AI, które w czasie rzeczywistym analizują zachowania internautów i na ich podstawie podsuwają rekomendacje produktów, które mogą w danym momencie przekonać internautów do skorzystania z naszej oferty.
I mówimy tutaj nie tylko o spersonalizowanych kampaniach Google Ads, ale kampaniach e-mail marketingowych, procesie remarketingu czy propozycji promocji i obniżki ceny w momencie, w którym klient zbyt długo pozostaje na karcie jednego produktu. Najpopularniejszy silnik e-commerce już dzisiaj, idąc razem z trendami, proponuje właścicielom sklepów online zaawansowane funkcje zapewniające wysoką efektywność sprzedaży. Sprawdź PrestaShop cennik i znajdź wariant, który pozwoli nie tylko stworzyć i rozwinąć atrakcyjny sklep internetowy, ale także budować biznes w oparciu o potrzeby odbiorców.
E-commerce = subskrypcje? Rozwój modelu biznesowego opartego na abonamentach
Czas na kolejny nurt, który dotyka nas w coraz większym stopniu i co ciekawe - w miejscach, o których nigdy byśmy nie pomyśleliśmy. Model subskrypcyjny znany jest od lat i doświadczamy go na jasnych warunkach w przypadku usług, takich jak telewizja cyfrowa, portale streamingowe czy przeróżne abonamenty. Z czasem jednak tego typu subskrypcje rozwinęły się na znanych portalach marketplace, które w zamian za roczną opłatę zapewniają nam możliwość bezpłatnej przesyłki czy dostępu do ekskluzywnych zniżek, niedostępnych dla tradycyjnych klientów.
Subskrypcje coraz częściej rozwijają się także w obszarze produktowym. Kiedyś kupowaliśmy kawę, środki czystości czy kosmetyki, a gdy nam się kończyły, ponawialiśmy zakup. Dzisiaj nie musimy tego robić. Rosnąca liczba e-sklepów oferuje nam możliwość zamówienia produktu na zasadzie subskrypcji. Warunki takiej umowy są zależne od produktu, jednak najczęściej związane są z automatyczną wysyłką produktu w określonych odstępach czasu - co miesiąc, kwartał lub co pół roku.
Wprowadzenie takiej strategii w sklepie internetowym zapewnia konkretne korzyści - długoterminowe budowanie bazy lojalnych klientów, którzy znają i doceniają nasz produkt, co z kolei może wiązać się z redukcją kosztów marketingowych pozyskiwania nowych konsumentów. Dzięki subskrypcji mamy także znacznie bardziej komfortowe warunki planowania łańcuchów dostaw, co także przekłada się na ogólną efektywność naszego biznesu.
Zaawansowane integracje sklepu internetowego z wieloma dodatkowymi usługami
To, co z pewnością należy zaliczyć do trendów branży e-commerce, to konsolidacja wszystkich usług w jednym. Klient, który chce kupić konkretny produkt w konkretnym sklepie, ma najczęściej możliwość załatwienia wszystkiego za pomocą kilku klików. O czym mowa? Między innymi o wyborze firmy kurierskiej, sposobu płatności, a nawet możliwości zawnioskowania o odroczoną płatność za zakupy.
Platforma PrestaShop wspiera ten trend, dając ogromne możliwości integracji sklepu internetowego. Na ten moment do dyspozycji oddano ponad 1500 możliwości integracji - z platformami marketplace takimi jak Allegro czy Amazon, firmami kurierskimi, hurtowniami, systemami księgowymi i wiele więcej. To znacząca oszczędność czasu dla klienta, dla właściciela sklepu, a przede wszystkim wzrost efektywności prowadzenia biznesu, który z roku na rok może sam w sobie stać się doskonale działającym ekosystemem.