Trzy główne podejścia do e-commerce pod względem technologii
Każdy człowiek inaczej podchodzi do prowadzenia biznesu. Moim zdaniem pytanie o model biznesowy to także pytanie o to, kim jesteś i po co prowadzisz e-commerce. W grę wchodzą takie elementy, jak stosunek do niezależności i nastawienie na krótki lub długi termin. Zazwyczaj mają one wpływ na Twoje decyzje w zakresie wyboru platformy technologicznej.
POLECAMY
Duże portale – tzw. marketplace’y
Oto wybór dla tych, którzy myślą o zyskach w krótkim terminie. Mam na myśli osoby, które nie chcą angażować się w rozwijanie własnej marki. Jeśli kierujesz się głównie łatwością uruchomienia sprzedaży – to coś dla Ciebie!
Większość z nas, nawet nie sprzedając, zna te systemy od strony kupującego. Allegro, Amazon, Shopee – to naturalne miejsca łączenia popytu i podaży. W tym otoczeniu sprzedający są skłonni zgodzić się na ograniczenia i warunki narzucane „z zewnątrz”, przez operatorów, w zamian za łatwość obsługi technicznej i dostęp do popytu.
Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy dane produkty mogą budzić zainteresowanie, to w szybki i tani sposób możesz wystawić je w takim miejscu – to kapitalna sprawa, bo bez konieczności tworzenia szablonów i nauki „dużych” aplikacji. Klienci zaś tu mają znany interfejs zakupowy i sprawdzone kroki do finalizacji zakupu. To wymarzona sytuacja!
Jednak zarówno Ty, jak i ja wiemy, że nic nie jest idealne. Sprzedając w ten sposób, szybko odkrywasz wady tego modelu biznesowego.
Zacznijmy od komodyzacji. W takich miejscach sprzedaje się wszystko. Nic dziwnego, że w wielu wypadkach okazuje się, że Twój produkt już tam jest! Najgorsze jednak jes...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!