Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzedawaj w Social Mediach

Artykuł | 12 listopada 2015 |
183
Sprzedawaj w Social Mediach

Sprzedawaj w Social Mediach

POLECAMY

Sprzedaż kontekstowa, czyli jak spieniężyć społecznościowy szum:

Sprzedający w sieci mogą w okresie świątecznym spodziewać się znacznych wzrostów sprzedaży. Zgodnie z danymi eMarketera, sprzedaż z e-commerce w Stanach Zjednoczonych wzrośnie, w porównaniu do ubiegłorocznych świąt, o blisko 13.9%. W tym roku jednym z najważniejszych czynników mogących wpłynąć na zwiększenie zysków sprzedawców online jest „sprzedaż kontekstowa”.
Co tak naprawdę oznacza ten termin?

O sprzedaży kontekstowej mówimy w przypadku zakupów, których można dokonać za pomocą kanałów cyfrowych, innych niż e-sklep danego sprzedawcy - na przykład
z poziomu social mediów.

Potencjał handlu kontekstowego objawia się w potędze danych, szczególnie tych dostarczanych przez urządzenia mobilne, rejestrujące zachowanie konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych online i „w realu”. Sprzedaż kontekstowa ma pomóc w połączeniu sprzedawców i klientów w obu tych przestrzeniach, prezentując opcje zakupów w chwili odkrywania nowych produktów. Zacieśnianie więzi pomiędzy odkrywaniem nieznanych dotąd przedmiotów i dokonaniem zakupu skrywa potencjał dla sprzedawców: znalezienie nowych nabywców, dostosowanie do nich odpowiedniego komunikatu w kluczowym momencie i wywołanie natychmiastowej konwersji.

Facebook, Pinterest czy Instagram to przykłady narzędzi, które gromadzą liczne dane na temat naszych zainteresowań, historii wyszukiwanych produktów, a także dokonywanych zakupów. Konsumentom służą jednak przede wszystkim
do komunikowania się z przyjaciółmi i rodziną oraz odkrywania nowości, włączając
w to produkty i usługi. To właśnie przenikanie się zaufania związanego z przekazem pomiędzy przyjaciółmi i rodziną i nieustannym odkrywaniem jest potencjalnie cenne dla sprzedawców.

Dane o naszych preferencjach, mogą być wykorzystane do zwiększenia trafności informacji o danym produkcie. Mając na względzie wysoce spersonalizowaną historię zaufanych doświadczeń, konsumenci będą mogli dokonywać zakupów
za pośrednictwem aplikacji portali społecznościowych, zamiast przenosić się na inną stronę internetową, wprowadzać numer karty kredytowej, podawać dane personalne
i tak dalej. Transakcje, które kiedyś zajmowały od dwóch do trzech minut, mogą być dziś sfinalizowane w mniej niż dziesięć sekund.

 

Ale jak skorzystają na tym sprzedawcy? To proste. Niedługo będą mogli aktywować przycisk “kup teraz”, bezpośrednio w mediach społecznościowych. By efektywnie uczestniczyć w tych kanałach sprzedaży, sklepy muszą ustalić, jak połączyć elementy
z nowego świata handlu cyfrowego z ich dotychczasowymi strategiami w social mediach oraz działaniami reklamowymi.

 

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą sprzedawcom zoptymalizować strategię social media, i może przyczynić się do wzrostu obrotów w zbliżającym się sezonie świątecznym:

 

1.   Stwórz interaktywne doświadczenie produktowe, pasujące do kanału

Narzędzia takie jak Facebook, ułatwiają użytkownikom komentowanie, udostępnianie, ocenianie i oczywiście oglądanie zdjęć produktów. Warto to wykorzystać i sprawić,
by działania marketingowe były dopasowane do doświadczeń użytkownika
w poszczególnych kanałach. To nie tylko bardziej atrakcyjna forma marketingu, lecz także skutecznie przyczyniająca się do budowania wiarygodności wśród konsumentów. Feedback od innych kupujących jest bardziej godny zaufania niż tradycyjne komunikaty marketingowe i reklamowe. W skrócie, klienci bardziej cenią głos innych kupujących, którzy mieli styczność z Twoim produktem, zatem wyżej wymienione narzędzia mogą pomóc Ci stworzyć autentyczną i wiarygodną metodę odkrywania produktów dla Twoich potencjalnych klientów.

2.  Wykorzystaj zachęty oparte na zaangażowaniu i programy lojalnościowe

Święta to idealny czas by wdrożyć programy oparte na zaangażowaniu konsumentów,
a kanały social mediowe stwarzają ku temu doskonałe możliwości.  Przykładowo, programy typu „udostępnij post 100 znajomym i otrzymaj 25% zniżki na Twój kolejny zakup” mogą pomóc sprzedawcom zacieśnić relacje z obecnymi klientami oraz przyciągnąć uwagę nowych, potencjalnych nabywców. Aby to ułatwić, daj swoim najlepszym klientom możliwość szybkiego i łatwego powiadomienia znajomych
o Twoich produktach i usługach. Pamiętaj, by linki do mediów społecznościowych były umiejscowione w widocznych i często odwiedzanych miejscach na Twojej stronie internetowej, możliwej do odwiedzenia również na urządzeniach przenośnych. Ułatw klientom podzielenie się informacjami o tym, jak świetny jest Twój sklep i Twoje produkty ze znajomymi i rodziną. W połączeniu z programami lojalnościowymi,
z łatwością zachęcis...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy