Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

16 listopada 2017

Sprawny marketing kluczem do sukcesu Twojej firmy, czyli wszystko o marketing automation!

0 360
Optymalizacja działań, dobra reklama i kontakt z klientem to podstawa funkcjonowania wielu biznesów. Nie wystarczy mieć świetny produkt, aby go sprzedać. W dobie nadmiaru informacji i przekazów, ogromną rolę odgrywa także sprawny marketing. Czym właściwie jest marketing automation, dlaczego go potrzebujesz i jak go wprowadzić - jesteś ciekawy? A zatem czytaj dalej.

Sprawny marketing, czyli jaki?

POLECAMY

Przede wszystkim zautomatyzowany.  Zastanawialiście się kiedyś jak wyglądałoby Wasze życie gdyby nie automatyzacja? Być może nie jest to wymarzony temat do rozważań na długie zimowe wieczory, jednakże puśćmy wodzę fantazji. Godzina 6 rano, dzwoni budzik... a nie, nie wynaleziono jeszcze budzika. Do pracy dojeżdżasz na... koniu. Gdyby nie automatyzacja, nigdy nie skonstruowano by samochodu. Tak - cały rozwój cywilizacyjny zawdzięczamy właśnie jej. Automatyzacja objęła już większość sfer naszego życia. Nie inaczej jest w przypadku komunikacji firmy z otoczeniem. 

Na czym polega marketing automation? To sposób prowadzenia komunikacji z klientem za pomocą systemu, który na bieżąco analizuje czynności kupującego i w zależności od jego zachowania - dopasowuje odpowiednią reakcję. Sprawny marketing automation może niesamowicie ułatwić kontakt i w efekcie wpłynąć na user experience. Komunikacja z klientem może przybierać wiele form (e-mail, sms, social media itd itp), dzięki czemu jesteś w stanie dopasować ofertę do potrzeb odbiorców.

Jak działa marketing automation?

W dobie nowych technologii, anonimowość w sieci nie istnieje. Niby wszyscy to wiemy, jednak nie każdy klient jest świadomy jak bardzo jest obserwowany. Jednak Ty doskonale zdajesz sobie z tego sprawę, a co za tym idzie masz przewagę. Każdy klient kupujący w Twoim e - sklepie pozostawia po sobie ślad. Możesz to sprawnie wykorzystać i dzięki temu poznać zarówno potencjalnych, jak i obecnych klientów. Ta wiedza może pochodzić zarówno ze źródeł zewnętrznych, systemów CRM, a nawet social mediów, co pozwoli Ci zwiększyć efektywność działań i usprawnić marketing.

Kiedy automatyzować?

Bez względu na to, czy działasz an rynku e-commerce, czy prowadzisz stacjonarny sklep, warto swoje działania automatyzować, tak by odpowiednio dotrzeć ze swym przekazem do klientów.

1. Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Warto, by było pozytywne. Takjak w sklepie stacjonarnym miłe powitanie przez sprzedawcę jest wręcz niezbędne, podobnie działa to w świecie wirtualnym.  Zadbaj o to, by przyjazne, możliwie jak najbardziej spersonalizowane powitanie było widoczne w newsletterach, ofertach, czy przy otwarciu strony.

2. Dużą rolę odgrywają także rekomendacje. To dzięki dostępowi do danych na temat klientów, możesz personalizować przekazy wysyłane do nich....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy