Rozkładamy algorytm YouTube’a na części – jak budować bezpłatne zasięgi?

Temat numeru

YouTube to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. W październiku 2022 r. tylko w Polsce platformę odwiedziło ponad 26,7 mln użytkowników. W tym samym miesiącu spędzili oni na niej średnio ponad 19 godz. 24 min. Są to ogromne liczby, które pokazują nie tylko rosnącą popularność, ale również to, że użytkownicy chętnie poświęcają sporo swojego czasu na oglądanie treści na platformie.

Serwis YouTube powstał w 2005 r. i od tego czasu może pochwalić się dynamicznym rozwojem i zmianami, które wprowadził, aby przyciągnąć do siebie użytkowników. Jedne z ostatnich ciekawych zmian, na które zdecydowała się platforma, to np. wprowadzenie shortsów, nicków dla kanałów czy udostępnienie nowego interfejsu. 


Ciągłe zmiany i reagowanie na potrzeby użytkowników zdecydowanie działa na korzyść samej platformy, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez agencję Wise Rabbit. Wynika z niego, że aż 93% przedstawicieli generacji Z traktuje YouTube’a jako główne źródło wiedzy o świecie. 
 

POLECAMY

Źródło: raport agencji Wise Rabbit na zlecenie Clue PR


Jednak popularność platformy wpływa również na konkurencyjność, która cały czas wzrasta, niezależnie od kategorii tematycznej. Twórcy muszą oczywiście ciągle walczyć o uwagę widza – a żeby to zrobić, trzeba nie tylko tworzyć interesujące treści, ale również wiedzieć, jak działają algorytmy. YouTube, aby w odpowiedni sposób dystrybuować treści, ma algorytmy, które pomagają w dopasowaniu użytkownikom odpowiedniego contentu. Mają one za zadanie proponować filmy, które pokrywałyby się z zainteresowaniami odbiorców, co ostatecznie ma skutkować przedłużeniem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy