1.Automatyka wypiera ludzi z ich miejsc pracy.
POLECAMY
Mit. Automatyka wspiera ludzi podczas ich obowiązków. W obecnych czasach, kiedy na całym świecie wszyscy dążą do optymalizacji i automatyzacji procesów, programmatic buying jest kolejnym narzędziem, które bez obsługi ludzi nie miałoby racji bytu. Programmatic ułatwia i obniża koszty zakupu powierzchni reklamowej, jednak nadal jest to po prostu narzędzie. Bez ludzi, analizy danych, programmatic nie miałby racji bytu.
2. Reklamy zakupione w modelu aukcyjnym są tanie. Taka reklama jest nieskuteczna. Jakość kosztuje.
Reklamy zakupione w modelu programatycznym są faktycznie nieco tańsze, a to dzięki systemowi aukcyjnemu. Ale to wcale nie oznacza, że gorsze. Wręcz przeciwnie. Reklamy są lepiej dopasowane do użytkownika, co przekłada się na ich większą klikalność. Tak naprawdę system aukcyjny wcale nie sprawia, że reklamy zakupione w tym modelu są tanie. Są efektywne kosztowo i pozwalają na większą konwersję, a to finalnie przekłada się na lepszą skuteczność kampanii.
3. „Tradycyjnie” kupowana reklama display ma większą konwersję.
I tak, i nie. Reklamy zakupione w systemie aukcyjnym potrzebują określonego czasu dla zoptymalizowania kampanii. Dla reklamodawcy mylące może być to, że w standardowych kampaniach, konwersje są na początku większe, a z określonym czasie spadają. W modelu aukcyjnym jest często odwrotnie. Kampania potrzebuje czasu, aby się „rozkręcić”.
4. Programmatic jest tylko modelem zakupu powierzchni reklamowych.
Jest, ale nie tylko. Programmatic jest nowoczesną technologią, która zbiera (z ciasteczek) miliony danych, które pozwalają marketerom na poprawianie kreacji, większe dopasowanie do grupy odbiorców, generalnie do tego, aby kampania była jeszcze skuteczniejsza. Technologia programmatic oferuje zarówno reklamodawcom, jak i markete...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!