Reklama na YouTubie – między brandingiem a performance. Cele, formaty, wskaźniki i koszty krok po kroku

Temat numeru

Nie pomijaj tego artykułu, jeśli chcesz się dowiedzieć, co piszczy w reklamie na YouTubie. 5, 4, 3, 2... Dziękuję, że zostałeś. Reklama wideo bije rekordy zaangażowania. Pod warunkiem, że zrobisz ją dobrze. Jaki format reklamowy wybrać, aby osiągnąć założone cele? Jaką strategię kierowania reklamy obrać? Wreszcie, na jakie parametry w panelu reklamowym zwracać uwagę? Odpowiedzmy sobie na wszystkie te pytania.

Znacie powiedzenie: „kto się czubi, ten się lubi?”. Dokładnie z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku reklamy na YouTubie. Z jednej strony jako użytkowników platformy irytują nas promocyjne przerywniki (niech przyzna się, kto nie narzekał ostatnio na nasilenie reklamy i intensywne oferowanie konta premium), z drugiej nie możemy nie zobaczyć potencjału, który tkwi w tym medium. Dobra reklama na YouTubie powinna łączyć dwie perspektywy – reklamodawcy i użytkownika serwisu, dzięki czemu zostanie dostrzeżona i przyniesie wartość grupie docelowej. Przyjrzyjmy się krok po kroku, na co zwracać uwagę, stawiając na reklamę na YouTubie.

POLECAMY

W poszukiwaniu idealnego formatu

Realizację efektywnej kampanii na YouTubie rozpoczynamy od wyboru właściwego formatu. Nie zaniedbuj tego procesu, ponieważ to właśnie od formatu zależy, czy Twoja reklama będzie budziła zaangażowanie odbiorców. Przyjrzyjmy się więc bliżej najpopularniejszym formatom reklamowym dostępnym w ramach YouTube’a:

  • Reklama TrueView In-Stream (możliwa do pominięcia) – jak sama nazwa wskazuje – reklama, która wyświetlana jest w strumieniu wideo. Użytkownik może ją zobaczyć przed, w trakcie lub po zakończeniu materiału, który ogląda na YouTubie. Należy pamiętać, że format rozliczany jest w modelu CPV, co oznacza, że płatność pobierana jest za obejrzenie (nie myl go z wyświetleniem). Koszt naliczany jest wyłącznie wtedy, gdy użytkownik nie pominie reklamy i obejrzy co najmniej 30 s materiału reklamowego (lub całość w przypadku reklam, krótszych niż 30 s). Opłata zostanie pobrana również w przypadku wykonania przez użytkownika innej interakcji z reklamą, np. kliknięcia linku.
     
Rada 1.:

Reklama In-Stream może zawierać również klikalne linki, a nawet produkty, które przekierowują do strony Twojego sklepu internetowego. Aby mieć do nich dostęp, wybierz jeden z celów reklamowych: ruch w witrynie lub rozważenie zakupu produktu danej marki.

 

 

 

  • Reklama TrueView In...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy