Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

16 grudnia 2019

NR 49 (Grudzień 2019)

Przegląd platform dla social media managera

0 38

Witamy u progu roku 2020. Choć nie wiemy jeszcze, co dobrego w marketingu przyniesie nam następnych 12 miesięcy, pewne jest to, że nieuchronnie czeka nas szukanie złotego środka pomiędzy automatyzacją zadań i personalizacją doświadczenia użytkownika.

Przed social media managerami stoi nie lada wyzwanie – muszą ustalić, jak nadążyć za zmianami w ekosystemie platform społecznościowych, przeprowadzać działania zgodne z celami i porywać swoją komunikacją tłumy. Nie należy to do najłatwiejszych zadań, szczególnie wtedy, kiedy social media manager w agencji odpowiada za wiele profili i nie ma ogromnego zespołu do swojej dyspozycji. 
Dlaczego (nadal) warto korzystać z odpowiednich narzędzi? Przede wszystkim w dobie miliona zadań i wyzwań, które czekają na osoby działające w mediach społecznościowych, wykonywanie ich samodzielnie i manualnie graniczy z niemożliwością. Odpowiednie narzędzia mogą wesprzeć nasze socialowe wysiłki i sprawić, że z niektórymi zadaniami uporamy się łatwiej, szybciej i po prostu lepiej. 
Wykorzystanie narzędzi i zautomatyzowanie żmudnych zadań pozwala social media managerom skupić się na bardziej kreatywnych oraz długofalowych działaniach, na przykład na zwiększaniu zaangażowania, interakcji ze społecznością i budowania community wokół marki, a nawet eksploracji nowych zakamarków świata mediów społecznościowych. 

Z jakich narzędzi korzystać w 2020 r.?

Warto zbudować toolbox, który pomoże w codziennych zadaniach, ale nie należy upatrywać w nim zastępstwa dla całej strategii marketingowej. W niektórych kręgach panuje bardzo niesłuszne przeświadczenie, że wykorzystanie kilku narzędzi w zupełności wystarczy do przeprowadzania udanych działań w mediach społecznościowych. Nic bardziej mylnego – narzędzia, jak sama ich nazwa wskazuje, służą jedynie wspieraniu odgórnych założeń. 
Znalezienie narzędzi nie należy do trudności – wybór dobrych narzędzi to już jednak zupełnie inna historia. Jakie narzędzia warto przetestować w 2020 r. i wykorzystywać do codziennej pracy? 

Narzędzia do kreacji

W jaki sposób tworzyć atrakcyjne treści do mediów społecznościowych? Pomysł jest istotny, ale główną rolę pełni wykonanie. Chociaż niemal każdy social media ninja zna Canvę, na rynku istnieje wiele narzędzi, które z pewnością mogą godnie ją zastąpić.

Narzędzia do tworzenia grafik

Śladem sukcesu Canvy podążyło wiele kreatorów, które nie są (jeszcze) znane, a oferują równie ciekawy wybór dostępnych szablonów. Na uwagę zasługuje Crello, które pozwala także na tworzenie animated posts. Z pozostałych kreatorów grafik online można wyróżnić Snappa, Get Stencil i Fotojeta. Dla osób szukających świetnych szablonów dla swoich Instagram Stories przydatny będzie Easil i Kapwing (mowa o opcji Story Templates, ale można wykorzystać też wiele innych). Przy bardziej zaawansowanych infografikach sprawdzi się Venngage. 
 

Rys. 1. Venngage


Co jeszcze może przydać się do tworzenia grafik? Jeśli nie mamy dostępu do brandowanych zdjęć lub marka, za której działania odpowiadamy, nie posiada własnej sesji do wykorzystania, dobrze polegać na sprawdzonych źródłach. Ciekawe i często aktualizowane bazy zdjęć znajdziesz na Rawpixel lub Kaboompics. SmartMockups pozwolą Ci na stworzenie własnego mockupu, a dzięki Coolors dobierzesz odpowiednie kolory do kreacji. Do szybkiego usunięcia tła z obrazków przyda się Remove.bg. 
 

Cennym źródłem nowych ilustracji do wykorzystania lub narzędzi do przetestowania jest Product Hunt. Na platformie można zapoznać się z nowymi produktami i promocjami start-upów. Nietrudno znaleźć tutaj paczki świeżych grafik czy zupełnie nowe rozwiązania dla mediów społecznościowych, dlatego warto regularnie zaglądać na platformę. 


Do tworzenia copy przydatny może okazać się Blog Ideas Generator od HubSpot lub Answer The Public. Dzięki sprawdzeniu, jakie hasła są popularne w wynikach wyszukiwań i czego użytkownicy tak właściwie chcieliby dowiedzieć się o danej branży, marce czy produkcie, możesz pomóc w tworzeniu linii contentowych. Blog Ideas Generator, jak sama nazwa wskazuje, stanowi wsparcie przede wszystkim w dobieraniu ciekawych tytułów tekstów, ale może stać się także inspiracją do tworzenia postów w mediach społecznościowych. 

Narzędzia do tworzenia wideo

Swego czasu dużą popularnością cieszyła się darmowa (do pewnego poziomu) aplikacja Lumen5. Nie jest ona jednak jedynym narzędziem, na które warto zwrócić uwagę. Ciekawą propozycją jest Reevio, które nie tylko oferuje gotowe do wykorzystania szablony, ale pozwala na ich personalizację z własnym tekstem, zdjęciem, klipem wideo czy podkładem muzycznym. Warto przetestować także Recast Studio, aplikację działającą podobnie do Lumen5, która umożliwia tworzenie wideo na bazie postu blogowego lub danej strony w Chrome. Bardziej zaawansowaną opcją jest Biteable, którego subskrypcja kosztuje jednak kilkaset dolarów rocznie. 
 

Rys. 2. Reevio

 

Wskazówka

Potrzebujesz krótkiego klipu wideo „na już”? Nie masz czasu lub możliwości skorzystania z profesjonalnych usług lub prostych kreatorów online? Aplikacja Splice (dostępna w AppStore i Google Play) pozwoli Ci na prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy