Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

13 lipca 2017

Programmatic dla opornych

219
O programmatic wielu słyszało, że to dobre rozwiązanie, ale nie każdy jest w stanie powiedzieć, o co dokładnie chodzi.Mimo gwałtownego rozwoju programmatic buying na świecie, wielu marketingowców ma spore obawy przed wdrożeniem tego rozwiązania w swoje działania. A szkoda, bo nie ma się czego obawiać.

Nad Wisłą w 2016 roku firmy przeznaczyły 25% budżetów marketingowych, czyli około 400 mln zł na działania w modelu programmatic. W samych Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w tym modelu osiągną w 2018około 64 mld dolarów (według Programmatic Marketing Forecasts- Zenith). Nie ma się co łudzić, polską branżę marketingową czeka poważna rewolucja i warto się do niej przygotować.

POLECAMY

Wydawcy serwisów internetowych, którzywdrożyli ten model sprzedaży powierzchni reklamowej zdecydowanie przyznają, że osiągnęły z tego tytułu wiele korzyści. Wzrost przychodów z reklam na stronie internetowej może sięgnąć nawet 250%. Takie liczby wydają się być ciężko osiągalne, ale są jak najbardziej realne.

Co to jest programmatic?

Według Raportu Internet Standard, jeszcze 2 lata temu tylko 24% marketerów zetknęło się z pojęciem programmatic. Obecnie jest trochę lepiej, jednak nadal poziom swojej wiedzy marketerzy określają jako słaby lub średni. I faktycznie, programmatic jest już zaawansowaną technologią pozwalającą na wzrost wydajności i precyzji z jaką targetowane są reklamy w internecie. Narzędzia analityczne badają jednocześnie tysiące danych, co pozwala na doskonałe targetowanie reklamy do docelowego odbiorcy. Czyli technologia robi za człowieka to, co od dłuższego czasu było bolączką reklamy on-line. Tak targetowane reklamy są po prostu skuteczniejsze, o czym każdy wie. Takie reklamy są jednocześnie bardziej dochodowe. I to tak naprawdę najważniejsza zaleta modelu programmatic.

Jak to naprawdę działa?

Najważniejszą rzeczą jest to, że reklamodawca płaci za faktycznie wyświetlone reklamy użytkownikom do których chce dotrzeć, a nie np. za 1000 odsłon na wybranej witrynie. Co jest już rewolucją samą w sobie. Transakcje kupna i sprzedaży odbywają się na platformach aukcyjnych, a reklamodawcy mogą je zakupić po najkorzystniejszej cenie. Ta forma aukcji została nazwana Real-Time Bidding (RTB). Oczywiście umiejscowienie reklamy na stronie ma ogromne znaczenie. Jak pokazują audyty stron internetowych, znaczna cześć umiejscowienia reklam jest niepoprawna. Wydawcy tracą przez to nie tylko zainteresowanie użytkowników, ale przede wszystkim szansę na zwiększenie przychodu z reklam i zainteresowanie reklamodawców. Wydawcy iwłaściciele stron internetowych muszą po prostu udostępnić swoje powierzchnie. Reklama jest dokładnie targetowana, użytkownik widzi takie,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy