Polski Internet pozna Panią 45+ E-commerce w Polsce wypada słabo na tle krajów zaawansowanych cyfrowo

Aktualności
W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w wieku 45-54 lata stanowi największą część tego sektora, z wynikiem prawie 8 mln kobiet robiących zakupy online. W Polsce natomiast aż 2 miliony kobiet po 45. roku życia jest wykluczonych cyfrowo, wynika z Raportu Aasa - Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public. Oznacza to duże straty dla rynku, ale pokazuje także ogromny potencjał jego rozwoju w przyszłości.

W Czechach i Niemczech około 80 proc. społeczeństwa ma dostęp do Internetu. W krajach skandynawskich, takich jak, Norwegia, Finlandia czy Dania jest to nawet około 90 proc2. Powszechne korzystanie z sieci ma duży wpływ na rozwój e-handlu w tych krajach.

Około 45 proc. Czechów robi zakupy przez Internet. W Danii, Finlandii i Norwegii jest to już około 60 proc. społeczeństwa. W Niemczech 2/3 mieszkańców, a największą grupę użytkowników e-commerce stanowią osoby po 45. roku życia. Jest ich prawie 22 miliony, z czego aż 12,9 miliona to kobiety. W Czechach, Danii, Finlandii i Norwegii aktywnych użytkowników w tym wieku jest ponad 1 mln w każdym z krajów, a około połowę tej grupy stanowią kobiety34.

Widać zależność między tak wysokimi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy