Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

12 lutego 2018

Podsumowanie roku 2017 w social media

275
Początek roku to okres wszelkich podsumowań. Jedni komentują, inni przewidują, a my przekopaliśmy w aplikacji Newspoint, służącej do monitoringu mediów, petabajty słów, setki terabajtów danych i miliardy dokumentów. Rozgrzaliśmy twarde dyski do czerwoności. Przeanalizowaliśmy wszystkie zarchiwizowane w 2017 roku wpisy na popularnych platformach social mediowych i blogach.

A mamy ich nie mało:

POLECAMY

Facebook 2017: 1 643 838 675

Twitter 2017: 671 716 503

Youtube 2017: 367 908 582

Instagram 2017: 108 470 005

fora 2017: 72 708 368

blogi 2017: 2 635 355

Pinterest 2017: 1 442 198

Google+ 2017: 1 266 014

Vimeo 2017: 851 563

Disqus: 411 137

Otrzymaliśmy bardzo ciekawe wyniki, którymi czym prędzej się z Wami dzielimy. Pamiętajcie jednak, że dane pochodzą tylko z publicznych profili i postów. Tam, gdzie ludzie chcą zachować prywatność i udostępniają treści tylko swoim znajomym, my nie mamy dostępu. Podobnie, jak w zamkniętych grupach. Nasze roboty zbierają to, co wszyscy widzimy.

Pokażemy Wam, jaka była częstotliwość wstawiania postów na bloga. W jaki dzień tygodnia najczęściej blogujemy. W jakich godzinach publikujemy nasze posty? Czy rano, w południe czy wieczorem? Czy blogujemy coraz więcej, czy rzadziej? Jaki był ten 2017 rok dla blogerów? Co się działo na poszczególnych platformach social mediowych w podobnych zakresach? Oto social media 2017 w pigułce.

Blogi

Najczęściej blogujemy na początku tygodnia, po powrocie z pracy do domu - 19, 20, 21.

Zaczynamy blogować od godziny 7 rano. Pierwszy szczyt przychodzi w samo południe a maksimum postów blogowych wypada na godziny wieczorne od 18-ej do 21-ej. Blogujemy intensywnie aż do 23ej. W nocy spada aktywność blogerów ;)

 

Co ciekawe maksimum wpisów blogowych wypada w poniedziałki. I kto tu nie lubi poniedziałków? W kolejne dni tygodnia liczba wpisów delikatnie maleje. W weekend odpoczywamy. Najmniej płodna jest sobota i niedziela, która niewiele ustępuje piątkowi.

 

Przeanalizowaliśmy cały 2017 rok i odkryliśmy, że w okresach wakacji i ferii odpoczywamy od blogowania. Najwięcej postów powstaje jesienią i wiosną. Blogowanie jest nadal w modzie. Ciekawe, jak będzie w tym roku? Przypominamy, że Onet.pl zamyka blog.pl, WP – bloog.pl. Wielu blogerów albo przeniesie się do konkurencji albo założy platformy na własnych domenach. A może porzucą pisanie? Czas pokaże, jak odbije się to na statystykach. Na razie blogi trzymają się dobrze a liczba postów rośnie - więcej o tym będzie jeszcze pod koniec artykułu.

 

Facebook

Na Facebooku najczęściej piszemy w czwartki o 21-ej

Postowanie na Facebooku nie wiąże się z tak czasochłonnym przygotowywaniem wpisów, jak na platformach blogowych. Nasza aktywność rośnie od 5-tej nad ranem i osiąga maksimum ok. godziny 21-ej.  Jest to wzrost ponad trzykrotny. O wiele wyższy niż u blogerów. Co ciekawe Facebookowa aktywność rośnie od poniedziałku do czwartku. Najmniej twórczym dniem jest sobota. Nasze dane potwierdzają też rosnący trend liczby rejestrujących się na tej platformie, jak i z niej korzystających.

20,25

średnia liczba like’ów

na wpis

 

Sprawdziliśmy też, jak na przestrzeni roku 2017 wyglądał średni zasięg postów. To ważne w kontekście zmian ogłoszonych ostatnio (11 stycznia 2018) przez Marka Zuckerberga o dalszym przycięciu organicznych zasięgów w NewsFeedach. Jak się okazuje, zmiany powodujące spadające zasięgi organiczne odnotowujemy już od połowy roku. Na przełomie czerwca i lipca zasięgi zostały ograniczone mniej więcej 2,5 - 3,5-krotnie.  A potem do końca roku jeszcze o dobre kilkanaście procent. Dowodzi tego poniższy wykres uśrednionego miesięcznego zasięgu.

 

Instagram

Na Instagramie najwięcej zdjęć wrzucamy w środy wieczorem

Intensywność postowania na Instagramie wzrasta już od 6 rano aż do godziny 10-ej. Następny wzrost mamy ok. godziny 15-ej aż do osiągnięcia szczytu o godzinie 21-ej. Najwięcej postów wrzucamy w środy, a najmniej w soboty. W ujęciu rocznym dość mocno widać wzrost popularności tej platformy. Liczba użytkowników Instagrama już w kwietniu 2017 roku przekroczyła 700 milionów. Pewnie kolejne dane z 800 milionami już czekają na publikację. To Instagram jest motorem napędowym social mediów i influencerów. Jego moc rośnie silniej niż kiedyś Facebooka. Procentowe wzrosty Instagrama są wyraźnie wyższe. Na tej platformie, na działaniach influencerów, będzie się koncentrować coraz więcej marek.

45,14

średnia liczba like’ów

na wpis

 

 

Twitter

Na Twitterze szczyt wypada na godzinę 22 w niedzielę!

Twitter zaskakuje. Nie dzień roboczy a dzień wolny od pracy jest najczęściej wykorzystywany do postowania. Ale z kolei sobota wypada najgorzej. Zaczynamy zatem twittować w niedzielę i przez kolejne dni intensywność ta spada. Jeśli chodzi o godziny wrzucania twittów to rozkład jest podobny jak na Instagramie. Zaczynamy od 6 rano aż do osiągnięcia maksimum o godzinie 22-ej.

5,07

średnia liczba like’ów

na twitta

 

Youtube

To jedyna platforma, na której szczyt publikowania materiałów przypada na niedzielę i sobotę

Przygotowanie, opisanie i wrzucenie filmu to zadanie bardzo czasochłonne. To widać w naszych statystykach. Najczęściej zajmujemy się tym w weekendy. Materiały filmowe mają wysokie zaangażowanie i większy zasięg w udostępnianych materiałach. Rok mobile ogłaszany był już od wielu lat - czas na rok video.

Zauważalna różnica jest w godzinach postowania. Maksimum jest przesunięte na wcześniejsze godziny. 19-ta i 20-ta to szczyt dla youtu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy