Dołącz do czytelników
Brak wyników

PayPal: Niemcy na czele zagranicznych klientów polskich e-sklepów [badanie]

Artykuł | 16 lutego 2015 |
70
Najchętniej za pośrednictwem internetu kupują u nas Niemcy. Nasi zachodni sąsiedzi stanowią aż 28% wszystkich klientów zagranicznych. Do najważniejszych kierunków eksportowych dla polskich e-sklepów należy również Wielka Brytania oraz Rosja (pochodzi stamtąd odpowiednio 24% i 20% kupujących z zagranicy).

Najchętniej za pośrednictwem internetu kupują u nas Niemcy. Nasi zachodni sąsiedzi stanowią aż 28% wszystkich klientów zagranicznych. Do najważniejszych kierunków eksportowych dla polskich e-sklepów należy również Wielka Brytania oraz Rosja (pochodzi stamtąd odpowiednio 24% i 20% kupujących z zagranicy).

W Niemczech, Wielkiej Brytanii i Rosji najczęściej kupowanymi produktami za granicą przez ostatnie 12 miesięcy były ubrania, obuwie oraz akcesoria.

Najnowsze badanie przeprowadzane przez Ipsos na zlecenie PayPal udowadnia, że handel transgraniczny i biorący w nim udział konsumenci, wydający w przybliżeniu dwa razy tyle więcej niż ci robiący zakupy lokalnie, to siła napędowa globalnych rynków. Badanie analizujące zwyczaje osób kupujących online za granicą objęło ponad 17,500 konsumentów w 22 krajach i umożliwiło wskazanie najlepszych praktyk w handlu międzynarodowy oraz zidentyfikowanie licznych możliwości dla polskich przedsiębiorców. Dzięki e-handlowi, mogą oni bowiem z łatwością rozwijać swój eksport i stać się integralną częścią globalnego rynku, który do 2018 roku będzie obejmował swym zasięgiem już 130 milionów konsumentów transgranicznych, wydających łącznie ponad 300 miliardów dolarów.  

Polskie marki na światowych rynkach

Według danych PayPal, niemieccy zakupowicze stanowią większość zagranicznych konsumentów kupujących w Polsce: 28% użytkowników z całego świata, którzy kupują na polskich stronach internetowych pochodzi z Niemiec, następnie z Wielkiej Brytanii (24%) oraz Rosji (20%).

Kraj, w którym badani konsumenci transgraniczni zaznaczyli, że przez ostatnie 12 miesięcy kupowali z Polski:

- Wszystkim działającym w branży e-commerce zależy na tym, by móc się rozwijać i napotykać na swojej drodze jak najmniej przeszkód. W tym celu, potrzebna jest większa przejrzystość usług i możliwości znoszenia kolejnych barier. Właśnie dlatego, od kilku lat transgraniczny e-handel w Polsce rozwija się doskonale – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wspierać rozwój ekonomiczny polskiego rynku oraz przedsiębiorców, umożliwiając im dotarcie do milionów konsumentom poprzez bezpieczną, globalną platformę, obejmującą już 203 rynki oraz 26 walut - dodaje.

Co i dlaczego kupują e-konsumenci za granicą?

Konsumenci trafiają na zagraniczne rynki głównie w poszukiwaniu odzieży, obuwia oraz akcesoriów (36% niemieckich, 33% angielskich i 56% rosyjskich użytkowników kupujących za granicą nabyło odzież, obuwie oraz akcesoria z zagranicznego sklepu online w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Jednocześnie, możemy zaobserwować znaczące różnice w pozostałych kategoriach. Drugą, popularną wśród Niemców oraz Rosjan kategorią produktów jest elektronika (komputery/tablety/urządzenia mobilne i peryferyjne) - odpowiednio 17% oraz 40%, a wśród Brytyjczyków są to kosmetyki i produkty do pielęgnacji (19%). W odniesieniu do trzeciej kategorii, widzimy rozróżnienie pomiędzy produktami z kategorii zabawek i hob...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy