Optymalizacja landing page krok po kroku – fakty i mity

Temat numeru

W marketingu internetowym temat landing page jest często dość mocno niedoceniany pod kątem wpływu na sprzedaż. Większość marketerów czy agencji za bardzo skupia się na samej optymalizacji mediowej i szuka tutaj przyczyn niskiej konwersji, ustawieniach kampanii, budżecie, targetowaniu czy kreacji.

Naturalnie jest w tym dużo racji, ale pamiętaj, że reklama (obojętnie jaka) działa na zupełnie inne obszary w mózgu naszego klienta niż wszystko to, co widzi na landing page (LP).

POLECAMY

Reklama – podejmowanie decyzji spontaniczne, działanie na emocje, często nieświadome, zachodzące w ułamkach sekund. Skanujemy wzrokiem i główne hasła oraz atrakcyjność graficzna wpływają na to, czy klikniemy czy nie. Zdarza się także, w przypadku wyszukiwarki, że reklama dopasowuje się do zapytania. 

Landing page – jest przede wszystkim czytany, a decyzja o wykonaniu dalszej akcji podejmowana jest w bardziej logiczny sposób, bo przeznaczamy na to dużo więcej czasu i analizujemy mnóstwo czynników.  

To sprawia, że choćbyś robił cuda na etapie reklamy i mediów, to nie zadziała, jeżeli nie przekonasz klienta do siebie na etapie logicznym (przynajmniej w teorii) na etapie LP.

Jakie są podstawowe mity, którym ulegają często marketerzy w kontekście optymalizacji LP?

Landing page to temat dla designera. Od grafiki zależy konwersja 

To chyba największy mit, z którym walczę od lat. Grafika nie ma nic wspólnego z LP poza tym, że powinna być atrakcyjna wizualnie (chociaż w pewnych grupach „brzydkie” bardziej się sprawdzą) i po prostu estetyczna. 

Często natomiast kompetencje...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy